۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷

بشری:

آثار باستانی ملایر برای مرمت و بازسازی نیازمند اعتبار است

آثار باستانی ملایر برای مرمت و بازسازی  نیازمند اعتبار است

ملایر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایرگفت: آثار باستانی این شهرستان برای مرمت و بازسازی نیازمند اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا بشری صبح چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه توجه به آثار باستانی و نگهداری و مرمت این آثار به عنوان هویت و تاریخ یک کشور نیازمند حمایت است گفت: شهرستان ملایر به دلیل داشتن آثار باستانی بسیاری که دارد یکی از شهرستانهای مطرح در استان و کشور در این زمینه است.

وی از وجود 387 اثر باستانی و گردشگری در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 178 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: دو اثر مهم ارگ باستانی نوشیجان که قدمتی چند هزار ساله دارد و همچنین شهر زیرزمینی سامن در فهرست ثبت در آثار جهانی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز بر لزوم اختصاص اعتبارات لازم برای ادامه کاوش در شهر زیرزمینی سامن تاکید کرد و گفت: اگر اعتبارات لازم در این راستا تخصیص پیدا کند هرچه سریعتر فاز اول این مجموعه برای دیدن عموم و گردشگران آماده خواهد شد.

بشری در ادامه گفت: آثار باستانی شهرستان برای احیا و مرمت و بازسازی نیاز به حمایت های مالی دارند.

وی بیان داشت: از جمله آثار نیاز به مرمت یخچال میرفتاح، بازار ملایر و خانه مصدقی است که امیدواریم در این زمینه نیز اعتبارات لازم به اداره میراث  فرهنگی شهرستان اختصاص پیدا کند.

کد خبر 2128753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha