۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

با قرائت حکم مقام معظم رهبری/

مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: با قرائت حکم مقام معظم رهبری ، حجت‌الاسلام رحیمیان به تولیت مسجد مقدس جمكران منصوب و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران که پیش از ظهر پنج شنبه در مسجد جمکران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، آیت الله ابوالقاسم وافی تولیت پیشن و حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام آشتیانی و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، کرم رضا پیریایی استاندار قم، جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و خادمان مسجد مقد جمکران حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و از تلاش‌های بیش از یک دهه آیت الله وافی در مسجد مقدس جمکران تقدیر کرد.

آیت الله وافی نیز سخنران بعدی این مراسم بود که گزارش مختصری از فعالیت‌های صورت گرفته در دوره مسئولیتش در مسجد مقدس جمکران ارائه داد و اظهار داشت: جابجایی مسئولیت‌ها در نظام اسلامی جابجایی قدرت نیست بلکه جایگاه خدمت و خدمتگزاری تغییر می‌کند.

همچنین حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، حکم انتصاب مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام رحیمیان به عنوان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران را قرائت کرد و بعد از آن نیز خدمات صورت گرفته در دوره مسئولیت آیت الله وافی را شایان تقدیر دانست و از شخصیت وی و همچنین حجت الاسلام رحیمیان تولیت جدید مسجد جمکران به عنوان یاران صدیق امام و رهبری تمجید کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود به اهمیت مسجد مقدس جمکران اشاره و خاطراتی از بزرگان و علما در خصوص فضیلت این مسجد بیان کرد و از تولیت جدید خواست تا مباحث فرهنگی و امور مربوط به تسهیلات زائران این مسجد را پیگیری کند.

در متن حکم رهبر معظم انقلاب که توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی قرائت شد آمده است:

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن رحیمیان دامت افاضاته

با قدردانی از خدمات با ارزش جناب حجة‌الاسلام‌والمسلمین آقای وافی در مسجد جمکران، جنابعالی را به تولیت آن مکان مقدس و نورانی منصوب می‌کنم. بی‌شک خدمتگزاری به آنجایگاه رفیع، شرف و منزلت والایی است که به شکرانهٔ آن، شایسته است همهٔ توان برای تسهیل بهره‌مندی مشتاقان و ایجاد فضای معنوی و قدسی برای استفادهٔ روحی و فکری مؤمنان، به کار رود.

توفیق جنابعالی را در این مسئولیت ارزشمند از خداوند متعال خواستارم.

آخرین سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام رحیمیان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران بود که وی در سخنانی افتخار خدمت در اینجایگاه را پاداش خدمتگزاری 25ساله در بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و از اعتمادی که مقام معظم رهبری برای سومین بار به وی فرمودند تقدیر کرد.

در پایان نیز هدایایی از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف استان، به آیت الله وافی اهدا شد و استاندار قم، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) و رئیس ستاد اعتکاف نیز لوح تقدیر و تابلوی یادبودی به وی تقدیم کردند.

 

کد خبر 2134283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha