۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

آیت الله وافی خبر داد:

افتتاح درمانگاه جدید مسجد جمکران تا سه ماه دیگر/ مسجد جمکران هیچ بدهی ندارد

افتتاح درمانگاه جدید مسجد جمکران تا سه ماه دیگر/ مسجد جمکران هیچ بدهی ندارد

قم - خبرگزاری مهر: تولیت سابق مسجد مقدس جمکران گفت: درمانگاه مسجد جمکران به دلیل قرار گرفتن در طرح حرم تا حرم می‌بایست به نقطه دیگری انتقال داده می‌شد که در حال حاضر ساختمان جدید درمانگاه مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کند و امیدواریم تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ابوالقاسم وافی، پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم معارفه تولیت جدید مسجد مقدس جمکران در سخنانی اظهار داشت: در وز 17 بهمن سال 79 که مقارن با روز میلاد امام رضا(ع) بود، با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان تولیت مسجد مقدس جمکران فعالیت خود را آغاز و افتخار خدمتگزاری در این مسجد شریف را پیدا کردم.

وی با اشاره به تعبیرات رهبر معظم انقلاب در 13 سال قبل که در متن حکم انتصابش آمده بود ابراز داشت: مقام معظم رهبری در آن حکم، مسجد مقدس جمکران را به عنوان پایگاه عظیم تشییع و مرکز نشر معارف اسلامی معرفی کردند و از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول خواستند تا در حد توان خود به این مسجد خدمت کنند که همین امر موجب گسترش مسجد جمکران شد.

مسجد جمکران به هیچ نهاد و یا شخصی بدهی ندارد

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران در گذشته از نظر فیزیکی بسیار محدود و امکاناتش نیز محدود‌تر بوده افزود: بسیاری از زمین‌هایی که امروز در اختیار مسجد جمکران است از در آن زمان توسط هیئت امنای مسجد خریداری شد که به خاطر خرید زمین‌های اطراف مسجد چیزی در حدود دو میلیارد تومان مقروض بود.

وی ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته کلیه بدهکاری‌های مسجد به خاطر خرید زمین‌های اطراف پرداخت شد و امروز مسجد مقدس جمکران به هیچ نهاد و یا شخص حقیقی و حقوقی بدهکار نیست.

خرید زمین به ارزش 17 میلیارد تومان برای توسعه مسجد جمکران

آیت الله وافی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات در مسجد مقدس جمکران وجود دارد اظهار داشت: برای امور روزمره مسجد دو میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و 17 میلیاد تومان نیز از محل نذورات و هدایا برای خرید زمین‌هایی جهت توسعه مسجد مقدس جمکران هزینه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش کشاورزی و دامداری که زیر نظر تولیت مسجد مقدس جمکران فعالیت می‌کنند ابراز داشت: در حال حاضر هزار راس گوسفند در واحد دامداری وجود دارد که علاوه بر تامین نیازهای مسجد به افراد بی‌بضاعت و محروم نیز کمک می‌شود.

تولیت سابق مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در حال حاضر صحن‌های توسعه یافته مسجد، مشکل سرمایش و گرمایش دارند، افزود: بر اساس بر آورد مهندسان برای استقرار سیستم‌های سرمای و گرمایش، 5 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که این هزینه تهیه شده و در اختیار تولیت جدید قرار خواهد گرفت تا صرف این امر شود.

آیت الله وافی به فعالیت بخش فرهنگی مسجد نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در گذشته تنها چند نفر در بخش فرهنگی مسجد فعالیت داشتند، اما امروز بیش از 60 نفر در شب‌های سه شنبه و جمعه به زائران خدمات فرهنگی مختلفی ارائه می‌کنند.

انتشارات مسجد مقدس جمکران از پر رونق‌ترین انتشارات کشور است

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: انتشارات مسجد مقدس جمکران از پر رونق‌ترین انتشارات کشور به شمار می‌رود که این انتشارات در دو استان نمایندگی داشته و برای مناطق محروم نیز برنامه‌های ویژه‌ای به منظور در دسترس قرار دادن کتاب‌ها به هموطنانی که در نقاط دور زندگی می‌کنند داشته است.

وی بیان داشت: درمانگاه مسجد مقدس جمکران نیز به دلیل قرار گرفتن در طرح حرم تا حرم می‌بایست به نقطه دیگری انتقال داده می‌شد که در حال حاضرساختمان جدید درمانگاه مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کنند و امیدواریم در سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: آیت الله مکارم برای ساخت این درمانگاه یک میلیارد تومان کمک کردند و علاوه براینکه فردی 600 میلیون تومان به ساخت آن کمک کرد، هیئت امنا نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان به این امر اختصاص دادند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پزشکانی از تهران و قم به صورت افتخاری برای درمان بیماران به این درمانگاه خواهند آمد.

آیت الله وافی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در نظام اسلامی، انتقال قدرت به قدرت نداریم بلکه تغییر مسئولیت‌ها انتقال خدمت به خدمت است و امروز نیز فردی کهنسال جای خود را به فردی با نشاط خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران هیچگونه کار اقتصادی ندارد تصریح کرد: درحال حاضر تعداد 2 هزار خادم زن و مردم در طول هفته به صورت افتخاری در مسجد مقدس جمکران مشغول به خدمتگزاری به نمازگزاران هستند و علاوه بر این تعداد 400 نفر نیز به عنوان نیروی رسمی، قراردادی و ساعتی کار می‌کنند.

 

کد خبر 2134321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha