۴ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۶

آرام به مهر خبر داد:

یک سوم سالمندان در خراسان رضوی مجهول الهویه هستند

یک سوم سالمندان در خراسان رضوی مجهول الهویه هستند

مشهد - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی گفت: حدود یک سوم سالمندان مورد حمایت بهزیستی خراسان رضوی در مراکز نگهداری سالمندان مجهول الهویه هستند.

محمد عارف آرام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی در سال 92 تعداد سالمندان در سطح استان خراسان رضوی 374 هزار نفر بوده که هفت و نیم درصد جمعیت کل استان را شامل می شوند.

وی ابراز کرد: در سطح استان خراسان رضوی 42 مرکز نگهداری توانبخشی و نگهداری از سالمندان داریم که 34 مرکز به صورت شبانه روزی، دو مرکز روزانه و شش مرکز خدمات در منزل بوده و به بیش از دو هزار نفر سرویس دهی می کنند.

آرام اظهار کرد: در حال حاضر تعداد سه هزار 605 نفر زنان بی سرپرست و بدسرپرست سالمند تحت پوشش امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی هستند.

کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: حدود یک سوم سالمندان مورد حمایت بهزیستی خراسان رضوی در مراکز نگهداری سالمندان مجهول الهویه هستند.

وی تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم حد الامکان سالمند را در منزل نگهداری کنند چرا که خدماتی که خانواده به سالمند می دهد از تمام ابعاد مادی و معنوی و حتی عاطفی با خدمات ارائه شده در آسایشگاه ها متفاوت است.

آرام با اشاره به پیش بینی جمعیت رو به پیری در 10 سال آینده تصریح کرد: جمعیت استان رو به سالمندی است و باید مراکز نگهداری از سالمندان را توسعه داده تا  در آینده با مشکل پذیرش مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: استان خراسان رضوی از نظر تعداد مراکز نگهداری و سالمند تحت پوشش بهزیستی بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد ولی سالمند پشت نوبت پذیرش نداریم.

کد خبر 2143225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha