۱۴ مرداد ۱۳۸۴، ۱۲:۴۳

عضو هيات مديره شركت سهامي پرورش كرم ابريشم در گفت و گو با "مهر"

380 تن پيله ابريشم توليدي سال 83 انباري شده است

عضو شركت سهامي پرورش كرم ابريشم گفت: واردات 400 تني ابريشم در سال 1383 موجب انباري شدن 380 تن پيله ابريشم شده است .

مهدي پورحسيني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي مهر با اشاره  ركود بازار ابريشم و كاهش ميزان خريد و فروش اين محصول افزود:  380 تن پيله ابريشم  موجود در انبار شركت سهامي نشان دهنده عملكرد ضعيف بازار و كاهش  تقاضا و در نتيجه كاهش ميزان  خريد و فروش اين محصول بوده است .

پور حسيني  با انتقاد نسبت به عملكرد دولت  در مورد پرداخت  پول نوغانداران بابت خريد پيله ابريشم گفت:  علي رغم مصوبه ساليانه مجلس شوراي اسلامي مبني برتامين بودجه ساليانه شركت سهامي پرورش كرم ابريشم اما  در سالجاري به دليل تاخير در دريافت اعتبار لازم   از سوي بانك مركزي  نوغانداران پس از  مراجعات مكرربه بانك توانستند طلب خود را در تير ماه  دريافت كنند .

وي تاكيد كرد: نابساماني در پرداخت پول كشاورزان موجب دلسردي كشاورزان در توليد ابريشم و در نتيجه كاهش توليد اين محصول خواهد شد .

پور حسيني  در مورد ميزان تقاضا براي پيله ابريشم گفت:  با توجه به نوع استفاده از پيله ابريشم بخش سنتي  حدود 70 درصد و بخش صنعتي حدود 30 درصد از پيله هاي توليدي را مصرف مي كنند .

وي  با اشاره به غير اقتصادي بودن  توليد نخ ابريشم به روش صنعتي  ، تصريح كرد: در حال حاضر و با توجه به افزايش سالانه هزينه هاي كارخانه  متناسب با  نرخ تورم مانند دستمزد كارگر، سوخت و  ضايعات بالاي  نخ در توليد صنعتي  موجب افزايش قيمت تمام شده نخ در مقايسه با قيمتهاي بين المللي شده است

پور حسيني تاكيد كرد: اين در حالي است كه علي رغم افزايش هزينه  هاي سربار و افزايش قيمت تمام شده پيله ابريشم  در حال حاضر قيمت اين محصول در بازاربه مراتب پايين تر از سالهاي 77 و 78 است .

 

 

کد خبر 214424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha