۳ آذر ۱۳۹۲، ۹:۲۴

فرزاد حسنی و "روزهای دوست‌داشتنی" رادیو/ برنامه‌ای که نوازنده ثابت دارد

فرزاد حسنی و "روزهای دوست‌داشتنی" رادیو/ برنامه‌ای که نوازنده ثابت دارد

مشاور محتوایی برنامه "روزهای دوست داشتنی" رادیو جوان که با اجرای فرزاد حسنی روی آنتن می‌رود از حضور یک نوازنده و خواننده به‌طور ثابت در برنامه خبر داد که متناسب با موضوع به اجرا می‌پردازد.

مرسده بابایی مشاور محتوایی "روزهای دوست‌داشتنی" در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شکل‌گیری این برنامه که با اجرای فرزاد حسنی از رادیو جوان روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: دو سال پیش در برنامه "در گذر هفتم" که با سهیل رضایی در آن بودیم، در بخشی به نام "گذر زندگی" درباره مسائلی که آدم‌ها در زندگی روزمره با آن درگیر هستند صحبت می‌کردیم. این ایده در ذهن من ماند تا اینکه با تغییر جدول پخش در رادیو جوان شرایطی فراهم شد تا از اول مهر ساخت این ایده را شروع کنیم.

وی افزود: برایم مهم بود برنامه فضای متفاوتی با دیگر برنامه‌ها داشته باشد. به نحوی که شنونده‌های معمولی و گوینده و مهمان و کارشناس برنامه دور هم بنشینند و در گپ و گفتی خودمانی از تجربه‌های شخصی‌شان بگویند. به این ترتیب در یک فضای خودمانی، مرور اتفاقات، حس‌های تجربه شده و نگاه‌های متفاوت افراد به مسائل مطرح می شود و این چنین نگاه‌های متفاوت درباره یک موضوع مشترک کنار هم قرار می گیرد.

این برنامه‌ساز رادیو درباره میزان موفقیت در رادیویی کردن طرح اولیه و علت انتخاب فرزاد حسنی برای اجرای برنامه هم توضیح داد: تا حدود پنجاه شصت درصد به طرح اولیه خود نزدیک شده‎ایم. وقتی فرزاد حسنی در برنامه‌ای حاضر باشد به خاطر توانمندی او در اجرا به قطب پررنگ یک برنامه تبدیل می‎شود. گرچه ما طبق توافقی که داشتیم این بنا گذاشته شد که هیچ نقطه ای در برنامه پررنگ تر از دیگر نقاط نشود. مهمان حاضر در برنامه نیز صرفا یک مهمان نیست بلکه او همراه با حسنی برنامه را اجرا می‌کند.

بابایی ادامه داد: اگر مهمان ما یک چهره هست، کاری به فضاهای تجربه شده او نداریم بلکه او را وارد موضوع خودمان می کنیم و او از قالب خودش بیرون می آید و درگیر موضوع ما می‎شود. همچنین مجری این فرصت را به کسانی که در استودیو هستند می‎دهد تا نظراتشان را اعلام کنند. حتی گاهی سکوت می‎کند و مهمانان خودشان به نقد می‎پردازند و مسئله ای را به نتیجه می‎رسانند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در برنامه می‌افتد بداهه است، یادآور شد: "روزهای دوست داشتنی" مثل کلاس روانشناسی می‎ماند. همه مسائلی را که لازم است در میان می‌گذارند و حسنی نیز در لحظه بحث‎ها را هدایت کرده و برنامه را به نتیجه می‌رساند.

مشاور محتوایی برنامه جمعه عصرهای رادیو جوان از بیژن بیرنگ، محمدرضا علیمردانی، علی درستکار، لاله صبوری و کوروش سلیمانی به عنوان برخی از مهمان‎هایی نام برد که تا به حال به برنامه آمده اند و افزود: مهم‌ترین تصمیم زندگی، زیباترین حس زندگی و سخت ترین انتخاب زندگی برخی از موضوعاتی بود که در این برنامه ها به آنها پرداختیم.

وی درباره شیوه تطابق موضوع با مهمان مورد نظر اظهار کرد: در درجه اول برای ما مهم بود هر فرد زاویه دید مختص خودش درباره موضوع را داشته و در هدایت برنامه تاثیرگذار باشد. مثلا زمانی که بیرنگ مهمان ما بود درباره بهترین روز زندگی صحبت کردیم و این موضوع از نگاه او رد شد و شکل و شمایلی پیدا کرد که رنگ بیرنگ را به موضوع می‌زد. یا مثلا زمان حضور علیمردانی موضوع ما باارزش‌ترین سرمایه زندگی بود و او که از بدو تولد دچار نقص مادرزادی در تارهای صوتی‌اش بود، از پروسه سختی سخن گفت که از صدا نداشتن تا تبدیل شدن به یکی از بهترین دوبلورها طی کرده بود.

بابایی در خصوص کارکرد موسیقی در این برنامه تصریح کرد: مهدی امین لاری در برنامه حاضر است و هم نوازندگی و هم خوانندگی می‎کند. جالب اینکه هر حرفی زده می شود او از این قابلیت برخوردار است که آن را به شعر تبدیل کند و همزمان می نوازند و می خواند. گرچه برنامه ما 90 دقیقه است اما ضبط آن با حضور زنده مخاطبان در استودیو و ارتباط بی واسطه با آنها بیش از دو ساعت وقت می گیرد و در کل "روزهای دوست داشتنی" برنامه‌ای است که باید برایش وقت گذاشته شود.

کد خبر 2174074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha