۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

ابراهیم پور:

صیانت از منابع بدون همکاری همگانی امکان پذیر نیست/ راه اندازی پایگاه هوایی اطفای حریق

صیانت از منابع بدون همکاری همگانی امکان پذیر نیست/ راه اندازی پایگاه هوایی اطفای حریق

ارومیه – خبرگزاری مهر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی بر لزوم جلب مشارکت همگانی برای صیانت، حراست و حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف علی ابراهیم پور صبح چهارشنبه در جریان دیدار با کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی پیرانشهر خواستار برخورد قاطع با متخلفان و متعرضان به منابع ارزشمند طبیعی شد و افزود: مردم و دامداران به موضوع تخریب مراتع توجه ویژه ای باید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید ضمن بهره برداری مناسب از مراتع، حفاظت و حراست از این نعمتهای الهی به بهترین شکل ممکن انجام شود، اظهار داشت: برای نخستین بار در آذربایجان غربی پایگاه هوایی اطفای حریق  بزودی راه اندازی می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی با بیان اینکه  با توجه به موقعیت جغرافیایی و پوشش جنگلی و گیاهی و وقوع آتش سوزی راه اندازی پایگاه هوایی اطفای حریق در منطقه ضروری است، اعلام کرد: در صورت تصویب نهایی این پایگاه به دلیل جنگلی بودن منطقه سردشت در این شهرستان راه اندازی می شود.

ابراهیم پور از تجهیز خودروهای این یگان به سامانه GPS خبر داد و با عنوان اینکه این امر می تواند در خصوص مکان یابی نیروهای یگان حفاظت بسیار موثر باشد، گفت: همکاری اقشار مختلف مردم با این یگان به ویژه در مناطق روستایی و سخت گذر می تواند در حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با تصرف کنندگان این منابع بسیار مهم باشد.

وی یادآور شد: پیرانشهر دارای 7 هزار و 504 هکتار جنگل و 160 هزار و 910 هکتار مرتع بوده که از ابتدای امسال تا کنون 41 هکتار از مراتع مورد تخریب باز پس گيری و 8 هکتار از اراضی تخریب شده خلع ید شده و 44 فقره پرونده تخریب برای متخلفان توسط یگان حفاظت در شهرستان پيرانشهر تشکیل و در حال رسيدگي قضایی است.

 آذربایجان غربی دارای بیش از دو میلیون و 700 هزار هکتار منابع طبیعی است.

 

کد خبر 2178893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha