۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

آخوندزاده در گفتگو با مهر:

از مبارزه شاگردانم در ابوظبی راضی هستم/ نباید از جودوی دنیا فاصله بگیریم

از مبارزه شاگردانم در ابوظبی راضی هستم/ نباید از جودوی دنیا فاصله بگیریم

مربی تیم ملی جودو ایران با اشاره به اینکه جودوکاران کشورمان در مسابقات ابوظبی مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، گفت: اگر امکانات لازم فراهم شود، می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

مسعود حاجی آخوندزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد عملکرد تیم ملی جودوی ایران در مسابقات ابوظبی ضمن بیان ملطب فوق اظهار کرد: برای حضور در مسابقات ابوظبی 25 روز تمرین مفید را پشت سرگذاشتیم و در این مدت توانستیم اردونشینان را به آمادگی مطلوب رسانده و با شرایط خوبی راهی ابوظبی شویم. البته اگر کمی با تجربه‌تر بودیم، بدون شک با مدال به ایران باز می‌گشتیم.

وی ادامه داد: ملایی یکی از بهترین نفرات ما در اردو بود که می‌توانست در این مسابقات مدال کسب کند اما جودوکاری که چندبار به ملایی باخته بود، مدال طلا را بدست آورد. ملایی از بهترین سرمایه‌های ماست اما باید مشکل خروجی او حل شود تا بتوانیم برای حضور در بازی‌های آسیایی، روی این جودوکار سرمایه گذاری کنیم.

مربی تیم ملی جودوی ایران با اشاره به اینکه بهزاد وحدانی دور نخست نماینده قرقیزستان را خیلی خوب شکست داد ولی در پیکار با نماینده روسیه که یک جودوکار طراز اول، با تجربه  با رنکینگ یک رقمی است با توجه به ارائه یک مبارزه پایاپای بازنده شد، تاکید کرد: این جودوکار در مسابقات کشوری مبارزات خوبی انجام داد و به اردو دعوت شد. ابوظبی نخستین میدان برون مرزی او بود که با جودوکار فرانسوی 5 دقیقه واقعا جنگید و تنها با یک اخطار، باخت که آن هم تنها به دلیل بی‌تجربگی‌اش بود.

وی با اشاره به عنوان پنجمی قاسمی‌نژاد یادآور شد: امیر روند رو به رشدی دارد. او بعد از افتی که در مسابقات کشوری مشهد داشت، خیلی خوب تمرین کرد و در این مسابقات هم حریفان خوبی را شکست داد. نماینده آمریکا با رنکینگ 9 از بهترین‌های این وزن است که قاسمی‌نژاد شکست قبلی مقابل او را با یک پیروزی خوب جبران کرد. قاسمی‌نژاد مقابل رنکینگ 7 جهان از ازبکستان هم می‌توانست برنده باشد که با غفلت داور در اعلام "اوسایکومی" بازنده شد.

حاجی آخوندزاده در مورد مبارزات محمد جمالی هم یادآور شد: جمالی در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شد ولی آمادگی بالایی نداشت. او در اردوی تیم ملی آسیب دیدگی را فراموش کرده و خیلی عالی تمرین کرد. او در ابوظبی مبارزات بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. برتری مقابل نماینده روسیه با رنکنیگ یک رقمی کار بزرگی بود که جمالی با انجام آن نشان داد توانایی پیشرفت دارد.

وی در مورد باخت دوباره محجوب به نماینده ازبکستان خاطرنشان کرد: محجوب در این مدت به دلیل برخی مشکلات خوب تمرین نکرد. مطمئن باشید محجوب اگر به اردوهای برون مرزی اعزام شده و خوب تمرین کند، به  آمادگی بالایی می‌رسد و در هر میدانی می‌تواند مدال کسب کند. البته در همین مسابقات هم محجوب می‌توانست برنده میدان باشد که باز هم یک لحظه غفلت کرد.

مربی تیم ملی جودوی ایران به اردوی بعد از مسابقات هم اشاره کرد و افزود: این اردو در روند کار تیم هم به لحاظ فنی، هم ذهنی و فکری خیلی موثر بود. ما اگر بتوانیم حضور در چنین اردوهایی را در بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهیم، می‌توانیم روند پیشرفت تیم را سرعت دهیم. محجوب چندماه قبل به ارمنستان رفت و بعد از یک دوره تمرینی در این کشور با آمادگی خوبی راهی مسکو شد و طلا گرفت.

وی اضافه کرد: رسیدن به مدال در رقابتهای جودو دور ار دسترس نیست، به شرط آنکه شرایطش فراهم شود. در واقع ما در تورنمنت‌های مختلف در یک جنگ نابرابر با رقبای خود مبارزه می‌کنیم. آنها دائما در اردوهای مشترک و مسابقات معتبر هستند ولی ما تنها در داخل تمرین می‌کنیم.

آخوندزاده همچنین تصریح کرد: در ایران بهترین‌ها را در اختیار داریم ولی آنها حریفان تمرینی در اندازه خود ندارند. ضمن اینکه هر دو هفته یکبار یک تورنمنت سطح بالا در دنیا برگزار می‌شود که باید امکانات لازم فراهم شود تا بتوانیم در تعداد بیشتری از آنها شرکت کرده، با جودوکاران طراز اول دنیا مبارزه کنیم تا از جودو روز دنیا فاصله نگیریم.

وی در پایان گفت: هدف ما موفقیت در بازی‌های آسیایی "اینچئون" کره‌جنوبی است و باید بتوانیم در مسابقات مختلف و اردوها حضور فعال‌تری داشته باشیم تا با آمادگی بالا راهی مسابقات شده و موفق باشیم. در حال حاضر جودوکاران خوبی در اختیار داریم که در صورت فراهم شدن امکانات لازم توانایی پیشرفت و کسب مدال در هر میدانی را دارند.

کد خبر 2186162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha