۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹

جودو جایزه بزرگ ابوظبی؛

جمالی و قاسمی‌نژاد به نیمه نهایی رسیدند/ محجوب حذف شد

جمالی و قاسمی‌نژاد به نیمه نهایی رسیدند/ محجوب حذف شد

در ادامه رقابتهای جودو جایزه بزرگ امارات محمد جمالی و امیر قاسمی‌نژاد با تداوم پیروزی‌های خود در آستانه کسب مدال قرار گرفتند انا جواد محجوب از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که به میزبانی امارات در ابوظبی جریان دارد، در وزن 90- کیلوگرم محمد جمالی که دور نخست "کومار" از هند را در فاصله یک دقیقه و سی شش ثانیه با ضربه فنی شکست داده بود، دور دوم "سرگئی سلیمان" از روسیه را نیز در حالی که شش ثانیه از آغاز دقیقه چهارم مسابقه گذشته بود، با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به دور سوم راه يافت.

جمالی در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابتها "رمارنکو" جودوکار مولداویایی میزبان را نیز شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی برای رسیدن به دیدار نهایی ون تند از هلند را پیش رو دارد.

امیر قاسمی‌نژاد در وزن 81- کیلوگرم که دور نخست استراحت داشت، دور دوم "والریو چیسکا" جودوکار مولداویایی تیم ملی امارات را ضربه شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه يافت. وی برای رسیدن به نیمه‌نهایی "تراویسس" از آمریکا را هم شکست داد.

مرادی دیگر جودوکار کشورمان در این وزن دور نخست به برزیل باخت و حذف شد. اما جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم دور استراحت داشت و سپس در پیکار با قربانوف" از ازبکستان بازنده از تاتامی خارج و از دور مسابقات کنار رفت. محجوب در مسابقات جهانی برزیل هم به این جودوکار نتیجه را واگذار کرده بود.

نتایج روز نخست:
این دوره از مسابقات روز گذشته آغاز شد که در سه وزنی بخش مردان دو جودوکار از روسیه و جودوکار مولداویایی اصل تیم ملی امارات موفق به کسب مدال طلا شدند.ر وزن 60- کیلوگرم پس از آنکه بهزاد وجدانی نماینده قرقیزستان را شکست داد، دور دوم به جودوکار روسی باخت و حذف شد. "مدورانوف" روسی که دوره قبل هم در ابوظبی طلا گرفته بود، بعد از برتری مقابل وحدانی تا فینال همه رقبا را شکست داد و موفق شد بار دیگر به نشان طلا دست پیدا کند. "لطفعلی شرفت الدین" از ازبکستان به نشان نقره دست يافت و "آرسن گالستیان" دیگر جودوکار روسها و "اورکان صفراوف" از آذربایجان برنز گرفتند.

در وزن 66- کیلوگرم وحید حسن زاده در اولین تجربه بین المللی خود مقابل نماینده فرانسه تن به شکست داد و حذف شد. در این وزن "میخائیل پائولوف" از روسیه طلا گرفت. "نیجات شیخ علیزادا" از آذربایجان به نشان نقره دست يافت و مدال برنز مشترک هم به "الیم گادانوف" از روسیه و "سوگای اوریته" از اسپانیا رسید.

در وزن 73- کیلوگرم که تیم ملی ایران نماینده ای نداشت "ویکتور اسکورتوف" جودوکار مولداویایی اصل امارات به نشان طلا دست يافت." منصور عیسی اوف" قهرمان المپیک 2012 لندن نقره گرفت و "میرلی شاریپوف" از ازبکستان و "میکولوس آنگواری" از مجارستان به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 236 جودوکار از 35 کشور در امارات جریان دارد.

کد خبر 2180643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha