۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۲۲:۰۴

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

ارزش انسان به اندیشه و خرد و ساختار شخصیت اوست/ معلولان محبوب‌ترین انسان‌ها هستند

ارزش انسان به اندیشه و خرد و ساختار شخصیت اوست/ معلولان محبوب‌ترین انسان‌ها هستند

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ارزش انسان به اندیشه، فکر، خرد و ساختار شخصیت اوست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان در بوشهر اظهار داشت: در تمامی مکاتب فکری بشر، همیشه این اندیشه که چه انسان‌هایی موفق هستند و ارزش و ملاک برتری انسان‌ها چیست، وجود داشته است.

وی اضافه کرد: از تمدن باستانی، مجامع انسانی تا کنون، ملاک‌های مختلفی برای برتری انسان از جمله قدرت، ثروت و لذت بیشتر بردن از دنیا، بیان شده است که هیچ کدام صحیح نیست و به این نتیجه رسیده‌اند که برتری انسان به چیزی است که دیگر حیوانات ندارند و در بین انسان‌ها نیز عامل برتری از انسان‌های دیگر است و آن، اندیشه، فکر و شخصیت است.

امام جمعه بوشهر در ادامه بیان داشت: ارزش انسان به اندیشه، فکر، خرد و ساختار شخصیت او است و این، ملاک برتری یک انسان از حیوانات و برتری او در بین جوامع انسانی است.

شخصیت باطنی انسان باید شخصیت ایمان به خدا باشد

وی افزود: سه ضلع وجود دارد که باعث برتری یک انسان در جامعه انسانی و بشری می شود که اولین آن‌ها، ایمان است و شخصیت باطنی انسان باید شخصیت ایمان به خدا باشد.

آيت الله صفايي بوشهري دومین ضلع را امید دانست و تصریح کرد: انسان باید به زندگی خود و فضای بعد از مرگ خود امید داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه سومین ضلع برتری انسان، اقتدار شخصیتی است، تأکید کرد: انسان باید اقتدار شخصیتیِ علمی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ گاه محدودیت جسمی باعث نمی‌شود که یک انسان در ساختار ارزشی خود دارای کمبود باشد، این مسئله هیچ ربطی به ایمان، اندیشه، امید و اقتدار شخصیتی او ندارد.

معلولین محبوب‌ترین انسان‌ها در جامعه‌ ما هستند

آيت الله صفايي بوشهري همچنین با بیان اینکه خوشبختانه جامعه معلولین ما، همگی از انسان‌های بسیار بالا در عرصه ایمان، امید و اقتدار بوده اند، افزود: انسانی که دارای محدودیت است به هیچ صورت کمبود انسانیتی ندارد بلکه همیشه دارای ایمان و امید به زندگی بالا و حتی امید آفرین برای جامعه و همچنین در اوج شخصیت انسانی هستند.

وی با بیان اینکه جامعه معلولین، همیشه جامعه محبوبین است، خاطرنشان ساخت: معلولین، محبوب‌ترین انسان‌ها در جامعه‌ ما هستند.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان با اشاره به اینکه معلولین دارای اقتداری چون کوه و مظهر امید هستند، معلولین ما را موفق‌ترین افراد در سه عرصه ایمان، امید و اقتدار شخصیتی دانست.

لازم به ذکر است که مراسم گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیرکل بهزیستی و جمعی از معلولان و خانواده‌های آن‌ها در سالن سینما کانون بوشهر برگزار شد.

کد خبر 2188365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha