۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان در سنندج آغاز شد

پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان در سنندج آغاز شد

سنندج - خبرگزاری مهر: پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان به همت جهاد دانشگاهی استان کردستان و با مشارکت تعدادی از ادارات دولتی و غیر دولتی کردستان در سنندج آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان صبح چهارشنبه آغاز شد و پس از ارائه چند سخنرانی توسط مسئولان برگزاری همایش، در قالب سه پنل مقالات پذیرش شده در دبیرخانه همایش به صورت سخنرانی و مقاله ارائه شدند.

آسیب شناسی خانواده، خانواده، سبک زندگی و آسیب هاب اجتماعی و خانواده و آموزش از مهمترین محورهای پنجمین همایش ملی آسیب های اجتماعی است.

خانواده، تعهدات اخلاقی و آسیب های اجتماعی، خانواده، ازدواج و طلاق و خانواده و فضای مجازی از دیگر محورهای این همایش ملی است که از صبح امروز آغاز شده و تا بعد از ظهر ادامه دارد.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان در این همایش با تاکید بر قابل مدیریت بودن آسیب های اجتماعی با استفاده از مباحث علمی گفت: تحقق این مهم نیازمند ورود متخصصان امر در رشته های مختلف علوم انسانی است که برگزاری این همایش زمینه ورود این متخصصان را فراهم می کند.

حسن محمدزاده با اشاره به اینکه همکاری نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد در کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی ضروری است، افزود: بهترین راهکار برای مقابله با آسیب ها بر اساس بهترین اطلاعات و داده ها صورت می گیرد که این کار نیز مبتنی بر کار پژوهشی و تحقیقاتی است.

وی با ابراز نگرانی از زیاد بودن آسیب های اجتماعی و رو به گسترش بودن آنها، اظهار داشت: کاهش این آسیب ها و مقابله با گسترش آنها همکاری همه جانبه را می طلبد.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان با تاکید بر به بهره گیری از فرهنگ بومی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، ادامه داد: باید سنت ها را از لحاظ علمی بررسی کرد و با توجه به اینکه تمامی سنت ها مثبت هستند، می توان موارد مثبت و کمک کننده را بازاندیشی کرد و از آنها بهره گرفت.

محمدزاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: پس از اعلام فراخوان برگزاری پنجمین همایش ملی آسیب های پنهان در سراسر کشور در مجموع 193 مقاله در دبیرخانه این همایش وصول شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی آثار ارائه شده توسط کمیته علمی همایش، 50 درصد مقالات پذیرش شدند که 19 مقاله آن به صورت سخنرانی و 73 مقاله نیز به صورت پوستر در طول برگزاری همایش ارائه می شود.

گفتنی است این همایش با مشارکت جهاد دانشگاهی، دانشگاه کردستان، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، دادگستری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، استانداری، آموزش و پرورش، شهرداری سنندج، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان یزد و انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سنندج برگزار شد.

کد خبر 2202243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha