نگارش رمان مشترک سه زن نویسنده با دو نویسنده به پایان رسید/ علت جدایی رونقی

نگارش رمان مشترک سه زن نویسنده با دو نویسنده به پایان رسید/ علت جدایی رونقی

با کنار رفتن مهناز رونقی از نگارش مشترک رمان سه زن نویسنده، نگارش این اثر با همکاری فرزانه کرم‌پور و لادن نیکنام به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، «علائم حیاتی یک زن»، رمان مشترکی بود که فرزانه کرم‌پور، مهناز رونقی و لادن نیکنام اواخر سال 89 آن را به طور مشترک نوشته و توسط نشر ققنوس به انتشار رساندند. بعد از چاپ این کتاب بود که سه نویسنده مذکور اعلام کردند رمان مشترک دیگری خواهند نوشت.

این رمان چند بار تا نیمه نوشته و بازنویسی شد. حتی نسخه‌ اولیه آن نیز به پایان رسید، اما با تصمیم نویسندگانش، تغییراتی در آن ایجاد شد و با طرحی نو نوشته شد. قرار بر این بود که این اثر نوع نگارش متفاوتی از «علائم حیاتی یک زن» داشته باشد و مانند این اثر، نوشته‌های نویسندگانش به طور فصل به فصل از یکدیگر جدا نباشد. نویسندگان این کتاب بر این باور بودند که وقتی لایه‌های روانشناسی با محیط و زمان داستان آمیخته شود، نتیجه‌اش داستانی به‌روز و معاصرتر شود. داستان این رمان ضمن روایت زمان حال، به گذشته و سابقه یک خانواده هم می‌پرداخت و از این حیث می‌شد آن را رمانی تاریخی هم به حساب آورد. روایت‌های حال و گذشته این رمان باعث می‌شدند که زمان داستان هم دارای حالتی لایه لایه باشد.

بعد از شروع نگارش این رمان، بعد از نیمه‌های سال 90 مهناز رونقی در گفتگو با خبرنگار مهر به زمان طولانی رسیدن به پیش طرح این رمان اشاره کرد و گفت: در نوشتن این رمان سختگیری‌مان بیشتر از قبل است. سختگیری و جدیتی که رونقی به آن اشاره کرد، باعث شد تا نوشتن این رمان در نیمه‌های راه متوقف شود و تیم نویسندگان کار را از نو شروع کند.

اما اتفاقی که طی ماه‌های گذشته رخ داد، کنار رفتن مهناز رونقی از تیم سه نفره نگارش این رمان بود. رونقی به دلیل مشغله‌ها و فعالیت‌های دیگرش، از همکاری در نوشتن این رمان انصراف داد و کرم‌پور و نیکنام دو نفره به نگارش رمان ادامه دادند.

این رمان که هنوز نامش قطعی نشده است،‌ ژانری جنایی و دلهره‌آور دارد که البته لایه‌های روانشناسانه و اجتماعی برجسته‌ای دارد. شخصیت‌های اصلی داستان این رمان،‌ زن هستند و اتفاقاتی که در شهر می‌افتد، دستمایه داستان آن هستند. تفاوت عمده‌ای که این اثر با «علائم حیاتی یک زن» دارد، این است که خواننده نمی‌تواند تشخیص بدهد که چه قسمتی از رمان توسط کدام نویسنده نوشته شده است. یعنی این رمان، خلاف «علائم حیاتی یک زن» به گونه‌ای نوشته شده است که گویی یک نویسنده آن را نوشته و فصل‌های آن مانند فصول رمان‌های دیگر هستند.

نگارش این اثر به پایان رسیده و در حال حاضر، مرحله ویراستاری نهایی را طی می‌کند تا به ناشر تحویل داده شود. طبق سخن نویسندگان این رمان، حجم آن 250 تا 300 صفحه خواهد بود و به احتمال زیاد، پس از اتمام ویراستاری، به نشر افق یا ققنوس تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 2203081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha