۱ شهریور ۱۳۸۴، ۱۵:۴۵

چند خبر از تحولات امروز در عراق؛

جان سالم به در بردن يك وزير عراقي از حمله مردان مسلح / كشته شدن 5 عراقي و يك نظامي آمريكايي

نجات وزير محيط ريست عراق از يك سوء قصد و كشته شدن يك نظامي آمريكايي وچند عراقي در حملات مردان مسلح از جمله تحولات امروز عراق است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، "نرمينه عثمان" وزير كرد محيط زيست عراق در شهر سليمانيه به هنگام عزيمت از منطقه اي واقع در شمال كردستان عراق به سوي بغداد از سوي افراد مسلح مورد سوء قصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد.

به گفته نرمينه عثمان ، مردان مسلح به سوي وي و همراهانش در اوداهيم منطقه اي بين كركوك و بعقوبه حمله كردند .

نرمينه عثمان از اعضاي حزب اتحاديه ميهني كرستان عراق است كه در دولت اياد علاوي نخست وزير سابق عراق هم عهده دار يكي از وزارتخانه ها بود.

از سوي ديگر، ارتش آمريكا امروز اعلام كرد : در يك حمله موشكي در جنوب بغداد كه روز گذشته توسط شورشيان صورت گرفت، يك نظامي آمريكايي كشته شد .

بر اساس آمارهايي كه پنتاگون از ميزان تلفات نظاميان آمريكايي در عراق منتشر كرده است، با كشته شدن اين نظامي آمريكايي تعداد اين تلفات به 1865 تن رسيد .

از سوي ديگر، رويترز به نقل از شاهدان و پليس عراق از انفجار سه خودروي بمب گذاري شده در نزديكي نظاميان آمريكا در شهر رمادي واقع در غرب بغداد خبر داد.

پليس عراق اعلام كرد در اولين انفجار، يك خودروي بمب گذاري شده هنگامي كه يك كاروان نظاميان آمريكايي در حال عبور از مركزرمادي بود، منفجر شد كه به دنبال آن يك خود روي ارتش آمريكا تخريب شد و سه رهگذر عراقي نيز مجروح شدند .

بنابراين گزارش ، هنوز هيچ گزارشي از تعداد مجروحان و كشته شدگان آمريكايي در اين حمله منتشر نشده است .  

چند دقيقه پس از حادثه اول ، يك بمب گذار انتحاري با راندن كاميوني به داخل ساختماني كه از سوي نظاميان آمريكايي به اشغال درآمده است، در يك منطقه صنعتي در اطراف رمادي خود را منفجر كرد كه موجب فرو ريخته شدن بخشي از اين ساختمان گرديداماهنوز از تعداد تلفات اطلاعي در دست نيست .

انفجار سومين خود رو نيز در نزديكي يك مسجد روي داد .

به گفته منابع پليس عراق در حملات مسلحانه امروز 5 عراقي از جمله يك افسر ارتش سابق عراق كشته شدند.
کد خبر 221597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha