مهری ماهوتی:

«بوریم بازار» فضاهای محلی مازندران را توصیف می‌کند

 «بوریم بازار» فضاهای محلی مازندران را توصیف می‌کند

«بوریم بازار» مجموعه شعر مهری ماهوتی است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود و فضای بازارهای محلی مازندران را تداعی می‌کند.

مهری ماهوتی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار مجموعه شعر «بوریم بازار» خبر داد و افزود: در این مجموعه، نگاهی مردم‌شناسانه به بازارهای محلی مازندران داشته‌ام. شعرها به گویش مازندرانی نیست، اما به واژه‌هایی چون کیجا، ریکا، ناردون و ... اشاره کرده و کوشیده‌ام تا بچه‌ها را با حال و هوای بازارهای محلی مازندران آشنا کنم.

نویسنده رمان «بانوی نازنین» با اشاره به این‌که در کارهای پیشین خود هم به فضاهای بومی توجه کرده است، گفت: من در «دختری به نام باران» و در«قصه‌های خاله رعنا» به داستان‌ها و مثل‌های مازندرانی توجه کرده‌ام. من دلم می‌خواهد در کنار ایرانی بودن به قومیت خود هم توجه کنم. چرا بعضی تلاش می‌کنند شهر و روستا و قومیت خود را پنهان کنند؟ این خیلی خطرناک است. طبیعتاً همه ما اهل تهران نیستیم و تهرانی بودن، به تنهایی، مایه فخر و مباهات نیست.

ماهوتی در مجموعه «بوریم بازار»، زبان معیار را رعایت کرده و اشاراتی هم به واژه‌های مازندرانی داشته و فضای محلی را توصیف کرده است تا کودک و نوجوان ایرانی که در جنوب یا غرب کشور زندگی می‌کند و تاکنون به مازندران نرفته هم بتواند فضا را درک کند و با بازارهای محلی آشنا شود.

کد خبر 2217452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha