۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

نورمحمد فردی:

بانوان حوزه علمیه سفیران انقلاب اسلامی هستند

بانوان حوزه علمیه سفیران انقلاب اسلامی هستند

قدس - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان قدس گفت: بانوان حوزه علمیه سفیر انقلاب اسلامی هستند و وظیفه دارند آرمانهای انقلاب را برای نسلهای جوان بازگو و تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی پیش از ظهر دوشنبه در همایش زن و صیانت از ارزشهای انقلاب که با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان و بانوان طلبه در حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان قدس برگزار شد، اظهار داشت: انجام هر امری در جامعه باید با پیوست قرهنگی صورت گیرد.

وی افزود: 70 درصد تعلیم و تربیت در خانواده و آموزش و پرورش صورت می گیرد و 30 درصد باقیمانده در جامعه، البته درصد بیشتری در خانواده است که محور اصلی تربیت مادر خانواده است، اصولا وقتی کسی موفق است بدون شک و تردید 50 درصد از موفقیتش را مدیون خانواده اش است.

این مسئول ادامه داد: افرادی که روزهای اول شکل گیری نهضت جمهوری اسلامی و سالهای پرشور انقلاب را به یاد دارند قطعا اذعان می کنند که شکل گیری انقلاب اسلامی بدون حضور و مجاهدت زنان تقریبا ناممکن بود به طوری که پررنگ شدن نقش و حضور زنان در جنبش های انقلابی سبب شد تا ناظران با هر تفکری نتوانند منکر نقش زنان و تاثیر حضور آنان در شکل گیری بزرگ ترین حرکت سیاسی و انقلاب قرن شوند.

فردی اضافه کرد: توجه گروه های سیاسی به این قشر و نیز نیاز زنان به ایجاد فضایی برابر برای حضور در جامعه آنان را بر آن داشت تا از طرق مختلف از حرکتهای انقلابی حمایت کنند، اکنون زنان در تمام عرصه ها همپای مردان فعالیت دارند و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان این مملکت است.

فرماندار شهرستان قدس یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت کشور با امروز کاملا متفاوت و ایران از هر لحاظی به کشورهای دیگر وابسته بود به نحوی که اکثریت پزشکانی که در ایران فعالیت می کردند خارجی بودند در حالی که اکنون ایران اسلامی در علم پزشکی سرآمد کشورهای منطقه و حتی دنیا است.

وی افزود: این وظیفه مسئولان و طلاب است که ارزشهای انقلاب اسلامی را برای افرادی که انقلاب را درک نکرده اند، توضیح دهند و آنان را با این نعمت الهی آشنا کنند.

انقلاب اسلامی ایران موجب رشد و بالندگی زنان شد

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان قدس اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ایی شد تا زنان ایران، به سوی بالندگی و حضور مستمر و موثردر جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی افزود: دراین راستا تفکر تشکیل مدارس دخترانه اسلامی و تشویق خانواده های مذهبی به اعزام دخترانشان به دانشگاه ها و تاسیس انجمن های اسلامی دانشجویی و ایجاد مراکز مذهبی و وجود مبلغین مذهبی زن منجر به ایجاد یک جریان روشنفکری مذهبی در دانشگاه ها شد، جریانی که زن را در تمامی شئونات اجتماعی و سیاسی کشور حایز نقش و جایگاه می داند.

کد خبر 2227983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha