اخبار لبنان/

نقض فرمول 8-8-8 از سوی 14 مارس/واکنش میقاتی به تشکیل کابینه

نقض فرمول 8-8-8 از سوی 14 مارس/واکنش میقاتی به تشکیل کابینه

نجیب میقاتی در حالی خواستار تسریع در روند شروع کار دولت جدید در لبنان شد که یک پایگاه لبنانی از نقض فرمول 8-8-8 از سوی جریان چهارده مارس و کسب 9 کرسی وزارتی به جای هشت کرسی از سوی این جریان پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، نجیب میقاتی تاکید کرد: امیدواریم که تشکیل کابینه جدید منشا خیر برای لبنان و لبنانی ها باشد زیرا چالشهای سیاسی،امنیتی و اقتصادی در برابر آنها در این برهه حساس وجود دارد که همکاری همگانی برای حمایت کشور از مخاطرات طلب می کند.

نخست وزیر موقت لبنان بیان کرد: امیدواریم که رایزنی ها برای کسب رای اعتماد در پارلمان هر چه سریعتر انجام شود تا کابینه جدید بتوانند خیلی زود شروع به کار کند و جبران تعویق به عمل آمده را نماید.

وی برای تمام سلام نخست وزیر لبنان آرزوی موفقیت کرد.

از سوی دیگر پایگاه النشره گزارش داد: جریان چهارده مارس از مجموع 24 پست وزارتی در لبنان به جای هشت پست در واقع 9 کرسی وزارتی را به دست آورده و فرمول 8-8-8 را نقض کرده است.

وزیران وابسته به چهارده مارس عبارتند از 1-آلان حکیم وزیر اقتصاد2-پترس حرب وزیر ارتباطات3- میشل فرعون وزیر گردشگری4-نهاد المنشوق وزیر کشور5-نبیل دی فریج وزیر مشاور دولت در امور توسعه اداری6-رمزی جریج وزیر اطلاع رسانی7-رشید درباس وزیر امور اجتماعی8-اشرف ریفی وزیر دادگستری9- سجعان قزی وزیر کار.

شایان ذکر است که کابینه لبنان پس از قریب به ده ماه امروز از سوی تمام سلام نخست وزیر جدید لبنان معرفی شد.

کد خبر 2236788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha