۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

عقیلی خبر داد:

ثبت نام خادمان راهیان نور آغاز شد/حضور پرتعداد راهیان نور با خودروهای شخصی

ثبت نام خادمان راهیان نور آغاز شد/حضور پرتعداد راهیان نور با خودروهای شخصی

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان از آغاز ثبت نام از افرادی که قصد دارند به عنوان خادم در کاروانهای راهیان نور حضور داشته باشند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید عقیلی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: در سال های 83 و 84 به دلیل مشکلاتی که در اثر نا امنی در مرزهای کشور عراق به وجود آمد کاروان های راهیان نور کمتری به شهرهای جنوبی استان آمدند و به همین دلیل بسیاری از ساکنان این شهرها از این مسئله ابراز ناراحتی کردند.
 
وی افزود: ما در استان خوزستان 13 یادمان به ثبت رسانده ایم که 11 مورد از آنها فرعی هستند و تنها در ماه های اسفند و فروردین از آنها دیدن به عمل می آید.
 
عقیلی عنوان کرد: برای کنترل بهتر این یادمان ها، شش یادمان به سپاه پاسداران و سه یادمان نیز به ارتش جمهوری اسلامی سپرده شده تا این ارگان ها علاوه بر حفظ امنیت این یادمان ها در حفظ و انتقال حماسه های دفاع مقدس تاثیر گذار باشند.
 
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: سایت خبری کوله بار و خبرگزاری دفاع مقدس در حال خدمت رسانی و اطلاع رسانی به مردم است و افرادی که مایل هستند با عنوان خادمین به این کاروان ها کمک کنند می توانند در این سایت و خبرگزاری ثبت نام کنند. همچنین در این دو سایت عمدتا اساتید دانشگاهی و دانشجویان و طلاب ثبت نام می کند و حاضر هستند حتی جزئی ترین کارها را در کاروان ها و یادمان ها انجام دهند.
 
عقیلی عنوان کرد: یکی از دغدغه های ما در بحث نمایشگاه های فرهنگی، راه اندازی بخش سخت افزاری حوزه هایی مانند خدمات گردشگری و صنایع دستی بود که امسال اقدامات لازم برای پوشش مناسب حرکت این کاروان ها توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی انجام گرفته است.
 
وی عنوان کرد: امیدوار هستیم که ارائه بسته های فرهنگی به زائران نور در نوروز 93 به صورت یک بسته یک پارچه باشد تا بتواند شاکله کاملی از انتظارات را برای معرفی به زائران و مهمانان نوروزی در بگیرد.
 
عقیلی با بیان اینکه ظرفیت و جامعه آماری کاروان های راهیان نور دچار تغییر شده است، اظهار کرد: در سالهای گذشته این کاروان ها به صورت اتوبوسی و متمرکز بود اما در این زمان بسیاری از افراد با خودروهای شخصی خود و به همراه خانواده راهی این سفر می شوند. این مسئله نشان از این دارد که این سفر از لحاظ فرهنگی اثرات مثبتی را به جای گذاشته است.
 
 

کد خبر 2238257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha