۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۵۳

حجت الاسلام علیدوست:

منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است

منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه گفت: جمهوری اسلامی بر این امر اعتقاد دارد که منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، ظهر پنجشنبه در همایش ملی فقه هسته‌ای که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه این همایش با نگاهی جامع برگزار شده اظهار داشت: مقالات فاخری به این همایش ارسال شده که از آنان می‌توان به عنوان اسناد مکتوب و برآیند این همایش دو روزه یاد کرد.

وی انگیزه برگزاری این همایش را تبار‌شناسی فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص منع تولید، انباشت و خرید و فروش سلاح‌های غیرمتعارف در متون فقهی یاد کرد.

دبیر علمی همایش ملی فقه هسته‌ای افزود: موجی در دنیا جلو‌تر از دیگران در حال حرکت است که دارای حاکمیت تبلیغی بوده که اسلام و جمهوری اسلامی را هدف هجمه‌های خود قرار داده است.

وی بیان داشت: نظام اسلامی تحت حاکمیت اسلام است که هیچ‌گاه به دنبال دستیابی، تولید و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی و نامتعارف نبوده است.

حجت الاسلام علیدوست، اضافه کرد: جمهوری اسلامی انسانی‌ترین و عاطفی‌ترین دستورات را نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای حیوانات هم توجه داشته و بر این امر اعتقاد دارد که منع استفاده از سلاح‌های نامتعارف برگرفته از باورهای دینی و قرآنی است و آن را به عنوان تاکتیک و مصلحت نمی‌داند.

اسلام استفاده از سلاح‌های نامتعارف را جایز نمی‌داند

وی ابراز داشت: اسلام استفاده از سلاح‌های نامتعارف را جایز نمی‌داند و برای خلع جهانی سلاح‌های کشتار جمعی تلاش می‌کند و آن را واجب می‌داند.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه بیان داشت: فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم استفاده از سلاح‌های نامتعارف در این مدت کوتاه تاثیرات خود را گذاشته و در سازمان ملل نیز به پنج زبان ترجمه شده است و این فتوا به تعهدات ایران نسبت به قوانین آژانس اتمی افزوده شده است.

حجت الاسلام علیدوست، افزود: برخی از کشور‌ها در قبال تعهداتی که به آزانس اتمی می‌دهند امتیازاتی می‌گیرند و هر وقت که بخواهند می‌توانند این تعهدات را باز پس بگیرند اما ایران بنا بر باورهای دینی خود نمی‌تواند از این تعهدات کوتاه بیاید.

کد خبر 2240503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha