۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷

ضرورت اجرای طرح اوراق وقف احساس می‌شد/ ثبت 300 وقف جدید در ایام نوروز

ضرورت اجرای طرح اوراق وقف احساس می‌شد/ ثبت 300 وقف جدید در ایام نوروز

امین تارخ بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با استقبال از اجرای طرح اوراق وقف برای بیمارستان تخصصی سرطان از مردم ایران دعوت کرد که برای آرامش دنیا و آخرت خود در این حرکت خیر شرکت کنند.

به گزارش خبرگزای مهر، امین تارخ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری ضمن استقبال از اجرای این طرح برای اولین بار در کشور، به ویژه در حوزه پزشکی، اظهار کرد: من نه تنها از طرح «اوراق وقف» در راستای تأسیس بیمارستان برای بیماران مبتلا به سرطان، بلکه از هر طرح جامع دیگری که در راستای خدمت رسانی به مردم باشد، حمایت می‌کنم.

این مدرس رشته بازیگری در ادامه با بیان اینکه از طرح‌هایی که به نوعی خدمات‌رسانی به مردم باشد و این خدمات از نوع خدمات پزشکی باشد، حمایت می‌کنم، عنوان کرد: به عنوان کمترین در عرصه فرهنگ و هنر این مملکت، مردم عزیز کشورم را دعوت، تشویق و تقاضا می‌کنم که برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح کمک کنند.

تارخ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ضرورت ایجاد و اجرای این طرح احساس می‌شد، ادامه داد: با اطمینان می‌توان گفت که اجرای این طرح هم به نفع کل مملکت است، چراکه یک حرکت‌ زیر‌ساختی اتفاق می‌افتد و هم اینکه آدم احساس می‌کند یک حرکت خیر را شروع کرده و آرامش این دنیا و آن دنیا را باهم برای خود فراهم می‌‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سازمان اوقاف و امور خیریه را مخاطب قرار داد و گفت: لازم است سازمان اوقاف به عنوان یک سازمان توانمند در ایران، در مراحل مختلف طرح ضمن اطلاع رسانی چگونگی انجام کار، طرحی را به صورت فیزیکال به مردم نشان دهد و مراحل مختلف کار را بیان کند.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تبلیغات در اجرای طرح «اوراق وقف» تأکید کرد و گفت: پس از انجام برخی اقدامات اولیه باید از محل برگزاری با حضور چهره‌های شاخص و مردم تصویربرداری شود تا اعتمادسازی بین مردم افزایش یابد. آن زمان است که این اوراق بین مردم نهادینه می ‌شود.

ربیعی: 300 وقف جدید در ایام نوروز امسال در کشور به ثبت رسید

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم نیک اندیش ایران با نیات خیرخواهانه و نوع دوستانه و تروج فرهنگ دینی و قرآنی، 300 وقف جدید را در ایام نوروز امسال به ثبت رساندند.

حسن ربیعی ، مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب افزود: در طول برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری تعداد 125 وقف منفعتی و 175 وقف انتفاعی از سوی مردم خیراندیش و نوع دوست کشورمان با اهداف و نیات ترویج معارف دینی و عام المنفعه در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: ارزش ریالی مجموع موقوفات منفعتی و انتفاعی ثبت شده در این مدت برابر با 221 میلیارد و 952 میلیون و 53 هزار ریال است.
 

بازدید نوروزی 58 میلیون نفر بار مسافر از بقاع متبرک و امامزادگان کشور

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال 92 تا 15 فروردین ماه 93 در 2371 بقعه متبرک کشور برگزار شد، گفت: بیش از 58 میلیون نفر بار زائر و مسافر نوروزی در این ایام از بقاع متبرک و امامزادگان کشور دیدن کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با ارائه گزارشی از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرک و امامزادگان کشور اظهار داشت: این طرح در این دوره از 28 اسفندماه سال 92 تا 15 فروردین ماه سال 93 در 2371 بقعه متبرک و امامزاده کشور با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز ، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری ، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی ، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه برگزار شد.

وی اضافه کرد: شناساندن امامزادگان عظیم الشان علیهم السلام و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه ، آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرش زائر ، فراهم نمودن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقاء سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی از اهداف دیگر این طرح بود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه مراسم ویژه تحویل سال نو امسال در جوار 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد، افزود: تلاوت قرآن ، قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم بود که در مجموع 6 میلیون و 955 هزار و 755 زائر و مسافر نوروزی در سراسر کشور در این مراسم شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه زیارت و حضور در امامزادگان از جمله برنامه های امسال مسافرین نوروزی در برنامه هایی سفر خود بود ، افزود: امسال میزان حضور مردم و زائران در ایام نوروز در بقاع متبرک و امامزادگان کشور رشد چشمگیری داشت و در مجموع 58 میلیون 748 هزار و 9 نفر بار زائر و مسافر در امامزادگان حضور یافتند که نشان از توجه و ارادات ایرانیان به فرزندان اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته  برای اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور، تصریح کرد: در مجموع نماز جماعت در این ایام در 1672 بقعه متبرک و امامزاده کشور با حضور پرشور مسافران و زائران نوروزی در سه نوبت اقامه شد.

کد خبر 2271302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha