۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

موافقت 10 دانشگاه برتر برای سپردن طرح‌های پژوهشی به بخش خصوصی

موافقت 10 دانشگاه برتر برای سپردن طرح‌های پژوهشی به بخش خصوصی

معاون توسعه منابع و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه های این معاونت برای واگذاری طرح های پژوهشی به بخش خصوصی در راستای تجاری سازی ایده ها خبر داد و گفت: 10 دانشگاه برتر موافقت خود را با برون سپاری طرح های پژوهشی و ارائه آن به شرکتهای دانش بنیان اعلام کرده اند.

علیرضا دلیری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید براینکه برای تجاری سازی طرحهای پژوهشی در دانشگاهها، نیازمند برون سپاری و سپردن طرح ها به شرکت دانش بنیان هستیم، گفت: تجاری سازی طرح های پژوهشی در دانشگاهها باید به بخش خصوصی واگذار شود تا هم برای دانشگاهها انگیزه ای شکل گیرد و هم محصول زودتر به بازار برسد.

وی با بیان اینکه برای تجاری سازی یک طرح تنها بخش خصوصی می تواند موثر واقع شود، گفت: واگذاری طرح های پژوهشی به اعضای هیات علمی در قالب شرکتهای دانش بنیان و در خارج از دانشگاهها، امکان تولید و تجاری سازی ایده های فناورانه را فراهم می آورد.

معاون توسعه منابع و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: باید ساختاری در دانشگاهها با همکاری مشترک اساتید و شرکتهای دانش بنیان ایجاد شود تا امر تجاری سازی طرح های پژوهشی اتفاق بیافتد.

دلیری افزود: هرچه دانشگاه از تولید و تجاری سازی طرح ها به دور باشد طرح زودتر در مسیر تولید، تجاری سازی و حتی صادرات قرار می گیرد؛ به نحوی که دانشگاه می تواند تنها در نفع فروش محصول به صورت توافقی شریک شود.

معاون توسعه منابع و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: با برون سپاری طرح های پژوهشی از دانشگاهها، بخش خصوصی برای تولید ترغیب می شوند و این تنها راه پیشرفت شرکتهای دانش بنیان است.

وی گفت: 10 دانشگاه برتر با واگذاری طرح های پژوهشی به بخش خصوصی در جهت تجاری سازی موافق هستند و تنها راه تجاری سازی و ورود به بازار سپردن این امور به شرکتهای دانش بنیان خصوصی است.

به گزارش مهر، براساس توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاههای کشور مقرر شد پنچ درصد از سهم فروش حاصل از تجاری سازی محصولات فناورانه شرکتهای دانش بنیان در اختیار دانشگاههایی که این طرح ها را برون سپاری کرده اند قرار گیرد.

کد خبر 2291075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha