۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲

نوروزیان:

برگزاری یادواره شهدا و حفظ ارزش‌های اسلامی بهترین راه مبارزه با اهداف دشمن است

برگزاری یادواره شهدا و حفظ ارزش‌های اسلامی بهترین راه مبارزه با اهداف دشمن است

مانه و سملقان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، برگزاری یادواره شهدا و حفظ ارزشهای اسلامی را بهترین راه مبارزه با اهداف دشمنان نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان صبح امروز در مراسم یادواره شهدای روستای نمونه کشوری"دارالشهدا" افزود: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تنها راه مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی روستای دارالشهدا را به عنوان روستای نمونه کشوری مایه افتخار خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: امروز اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در دنیا مدیون رشادتها و ایثارگری های شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

نوروزیان تصریح کرد: استمرار راه شهدا، حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و حفظ ارزشهایی که حاصل خون مطهر شهداست، وظیفه همه ما را در مقابل جانفشانی‌ها و ایثارگری های شهدا و صبر و بردباری خانواده معظم آنان سنگین کرده است.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز در این مراسم گفت: آنچه موجب ترس دشمن از نظام اسلامی شده است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

غلامرضا عوض زاده افزود: تحریم های استکبار جهانی و غرب در موضوع انرژی هسته ای تنها یک بهانه است چرا که دنیای استکبار بیش از آنکه از موضوع هسته ای ایران نگران باشد از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان ایرانی و ملت های مسلمان دنیا نگران است.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان و مردم در مقابل ایثارگری های شهدا و جانبازان اظهار داشت: پایمردی، استقامت و جانفشانی و ولایت مداری رزمندگان 8 سال دفاع مقدس موجب شد تا ملت ایران در جبهه‌های حق علیه باطل پیروز شوند و این پیروزی مدیون ایثارگران و شهدای انقلاب اسلامی است.

عوض زاده افتخار خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران را سعادتی بزرگ دانست و گفت: به خاطر این توفیق باید خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزار باشیم.

وی ترویج فرهنگ ایثارگری و فرهنگ شهادت را مهمترین سلاح ملت ایران و ملل مظلوم دنیا در مقابل استکبار عنوان کرد و گفت: امروز وحشت دشمن و تلاش غربی ها در راستای ایران هراسی، نشانه ترس و وحشت دشمن از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

در پایان این مراسم معنوی، با تقدیم لوح یادبود به خانواده 33 شهید گرانقدر روستای دارالشهدا، از آنان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای دارالشهدا(چخماقلوی سابق) از توابع بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان در 20 کیلومتری آشخانه مرکز شهرستان مانه سملقان واقع شده و در دوران دفاع مقدس با داشتن یک هزار و 200 نفر جمعیت، 33 شهید، 25 جانباز و دو آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

در مهر ماه سال گذشته و در جریان سفرمقام معظم رهبری به خراسان شمالی و بازدید حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از این روستای شهیدپرور، این روستا به عنوان روستاي نمونه کشوری شناخته شد.

کد خبر 2301454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha