۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

گزارش اختتامیه جشنواره شعر پریشان/

صدای مردم فارس به گوش مسئولان کشوری نمی‌رسد/ معرفی برترین‌های "شعر پریشان"

صدای مردم فارس به گوش مسئولان کشوری نمی‌رسد/ معرفی برترین‌های "شعر پریشان"

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست فارس، گفت: صدای مردم فارس در موضوع محیط زیست به گوش مسئولان کشوری نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در اختتامیه جشنواره شعر پریشان با اعلام اینکه باید کارها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم به استقبال مشارکت مردمی بیایند، خاطرنشان کرد: امسال هفته محیط زیست نشان داد در سپردن کارها به مردم نباید دریغ کرد.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به دریاچه های استان فارس به ویژه کافتر، بختگان و پریشان یک مطالبه جدی است، افزود: باید این مطالبات در قالب صداهای متکثر به مرکز نیز برسد.

کارنامی با تجلیل از نقش خبرگزاری مهر در برگزاری جشنواره شعر پریشان، گفت: این اعتماد به خبرگزاری مهر وجود دارد تا در سطح ملی نیز این جریان فرهنگی ادامه یابد.

مردم کازرون نسبت به دریاچه پریشان دغدغه دارند

دبیر منطقه‌ای خبرگزاری مهر در شیراز نیز در این باره، گفت: با توجه به اینکه مردم کازرون نسبت به دریاچه پریشان دغدغه دارند جشنواره شعر پریشان برای جلب مشارکت‌های مردمی جهت احیای دریاچه برگزار شد.

هژیر فتحی در آیین پایانی جشنواره شعر پریشان با اعلام اینکه یکی از اهداف این جشنواره آموزش و فرهنگسازی است، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای رسانه در کنار تولید خبر آموزش و فرهنگسازی است که در این راستا برای احیا دوباره دریاچه پریشان جشنواره شعری ترتیب یافت که خوشبختانه با استقبال سراسری در کشور روبه رو شد به صورتی که 400 اثر به این جشنواره رسید تا در نهایت ضمن تقدیر از شایستگان از سه تن از شعرای برگزدیده تجلیل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار اهمیت موضوع دریاچه ارومیه، وضعیت کنونی دریاچه‌های فارس به ویژه پریشان دست کمی از اهمیت این دریاچه ندارد، افزود: هرگاه نامی از خشک شدن دریاچه‌ها در ایران به میان می‌آید همه از ارومیه یاد می‌کنند درحالیکه کمتر کسی از بختگان و پریشان نامی می‌برد.

فتحی، ادامه داد: در خبرگزاری مهر تلاشی صورت گرفته که در حوزه تولید خبر در این باره پیشگام باشیم، از این رو برگزاری یک جشنواره هم می‌تواند این وظیفه را برعهده بگیرد.

معرفی برترین های جشنواره شعر پریشان

در این مراسم برترین های جشنواره شعر پریشان برترین های خود را شناخت، برترین های این جشنواره به همراه رسانه های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

احمد فرنود از کازرون، زری طهارترس از شیراز و حسن خلیلی از یاسوج مقام های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

همچنین در این آیین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیرکل دفترمشارکت های مردمی سازمان محیط زیست، مدیرکل محیط زیست فارس و مدیرکل پدافند غیرعامل برگزار شد از عبدالله خواجه بیان به عنوان پیرترین شرکت کننده تجلیل صورت گرفت.

همچنین سید محمدابراهیم بیدارمغز، پریوش اسطوری، محمدجواد تهرانی نوبندگانی، عبدالنبی زارع، رضا نیکوکار، علی سلیمانی، فایزه زرافشان، مسعود طاهری، علی فردوسی، عارف ساسانی، مطهره عباسیان، عبدالرضا مروتی اردکانی، حسن دهقان، فرید حسنیان تهرانی، هدی جوکار، نسرین ایرانی، زینب سیفی، سیمین آقاباباخانی، کاظم دشمه و طیبه خسروی شایستگان تقدیر این جشنواره بودند.

در این مراسم که از رسانه ها نیز تقدیر شد، احمد فرنود با خواندن مثنوی در رسای دریاچه پریشان حضار را به وجد آورد.

 

کد خبر 2310077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha