۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶

مهاجرت نخبگان به آمریکا سوژه مستند شد/ تغییر نام «میراث آلبرتا 3»

مهاجرت نخبگان به آمریکا سوژه مستند شد/ تغییر نام «میراث آلبرتا 3»

کارگردان مجموعه مستندهای «میراث آلبرتا» از آغاز فیلمبرداری سومین قسمت از این مستندها با موضوع مهاجرت نخبگان به آمریکا در مهرماه خبر داد.

حسین شمقدری کارگردان مجموعه مستندهای «میراث آلبرتا» در توضیح دلایل تاخیر در فیلمبرداری سری جدید این مستندها به خبرنگار مهر گفت: محدودیت‌های مالی از یک سو و حساسیت من به عنوان کارگردان روی موضوع مهاجرت باعث شد تولید این فیلم با تاخیر به مرحله انجام برسد.

وی در ادامه افزود: قسمت سوم از سه‌گانه مستند «مهاجرت مغزها» که به «میراث آلبرتا» شناخته شده است به موضوع مهاجرت نخبگان به آمریکا و ارائه راهکارهایی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های نخبگان مهاجرت‌کرده‌ در ایران اختصاص دارد از همین رو نمی‌توان صرفا به تجربه های شخصی خود اکتفا کنیم و باید این بحث را براساس نگاه کارشناسی پیش ببریم و عیق تر روی این مسئله متمرکز شویم.

شمقدری در پاسخ به این که چرا آمریکا برای ساخت قسمت سوم از این مجموعه مستند انتخاب کرده است؟ گفت: در این مستند نقش آمریکا به عنوان کشوری که مهد آرزوی برخی افراد شده و نخبگان بسیاری را در خود جمع کرده است، مورد بررسی قرار داده ام.

این مستندساز در ادامه با اشاره به این مطلب که پیش تولید «میراث آلبرتا 3» زمان می‌برد، بیان کرد: دقت‌نظر در تولید محتوا و حساسیت‌هایی که بخش سوم از این مجموعه مستند دارد باعث شده تا تامل بیشتری در آغاز کار داشته باشیم. از همین رو بنا داریم تا پایان تابستان مراحل پیش تولید را نهایی کنیم و پس از آن در آغاز سال تحصیلی و باز شدن دانشگاه‌ها در آمریکا فیلمبرداری این مستند را آغاز می کنیم.

شمقدری متذکر شد: به احتمال زیاد نام «میراث آلبرتا» را برای این مستند انتخاب نمی کنیم چون فضای این مستند با «میراث آلبرتا 1 و 2» بسیار متفاوت است و نام این مستند قطعا تغییر می کند.

این کارگردان در پایان گفت: امیدوارم این فیلم مستند برای مردم، دانشجویان و نخبگان ایرانی مفید باشد و بتوانیم آنچه را که مردم باید بدانند، ارائه دهیم.

به گزارش مهر، حسین شمقدری پیش از این 2 قسمت از این مستند را ساخته و پخش و در هر 2 قسمت مهاجرت نخبگان و دلایل آن را مورد بررسی قرار داده است.

 

کد خبر 2324504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha