۳ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۰۱

معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري:

فرهنگ، نرم افزار نرم افزار است

فرهنگ، نرم افزار نرم افزار است

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت : فرهنگ نرم افزار نرم افزار است و توسعه فرهنگي در دانشگاه ها از اولويت هاي اصلي نظام آموزش عالي جمهوري اسلامي ايران است كه بايد به طور اساسي و اصولي مورد بررسي قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي "مهر"، كار بسيار سختي در معاونت فرهنگي در پيش رو دارم و وارد ميدان سختي شده ام كه اميدوارم به خوبي از عهده اين كار برآيم.

وي افزود : هيچ نقطه اي را نمي توان يافت كه در آن نشاني از فرهنگ نباشد. در واقع فرهنگ در همه جا حضور دارد ولي گاه در هيچ مكاني وجود ندارد. فرهنگ امري سهل اما سخت است. فرهنگ با همه چيز كار دارد ولي گاه با هيچ كار ندارد.

معاون فرهنگي تصريح كرد : فرق جوامع توسعه يافته و نيافته در بحث بسيط بودن يا نبودن است. گاه مقوله فرهنگ آن قدر دور يا نزديك است كه به كلي صورت مسئله را پاك مي كنند.

خرمشاد يادآور است : فرهنگ از جمله مباحث فسفرسوز است كه به تفكر زيادي نياز دارد كه گاه به طور كلي حذف مي شود.

اين مقام مسئول افزود : اگر گفته مي شود حيات انسان شامل سخت افزار و نرم افزار است فرهنگ نرم افزار نرم افزار است و از اهميت بسزايي خصوصا در جامعه اسلامي ما برخوردار است كه اميدوارم با ياري خداوند به اهداف موجود در بخش فرهنگي دانشگاه ها جامه عمل پوشانده شود.

کد خبر 233297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha