۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۷:۱۸

توکلیان در گفتگو با مهر:

همین آزادکاران را در المپیک برزیل خواهید دید/ گفته بودم قهرمان می‌شویم

همین آزادکاران را در المپیک برزیل خواهید دید/ گفته بودم قهرمان می‌شویم

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از قهرمانی تیم جوانان در رقابتهای جهانی کرواسی اظهار داشت: مطمئن باشید برخی از این چهره های جوان و آیند دار را در المپیک 2016 برزیل هم خواهید دید.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه جوانان آزادکار ایران توانستند پس از حدود 20 سال بر قله کشتی جهان بایستند که این دستاورد بزرگ حاصل مجموعه عوامل و اقداماتی بود که شاید تا چندی پیش در کشتی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای مشترک بزرگسالان و جوانان و تعامل مثال زدنی و واقعی مربیان این دو رده سنی پس از ماهها تمرینات آماده سازی جواب داد و همگان دیدند که در رقابتهای جهانی هیچ حریفی حتی روسها و آمریکایی ها هم جلودار جوانان ما نبودند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان ادامه داد: من پیش از اعزام تیم جوانان به کرواسی هم به تمامی همکارانم گفتم این تیم قهرمان می شود چراکه انسجام و آمادگی این تیم بسیار فراتر از انتظار بود.

توکلیان با اظهار امیدواری از بحث پشتوانه سازی در کشتی آزاد گفت: خیال تماملی اهالی کشتی از آینده تیم بزرگسالان راحت شد، چراکه همین جوانان طلایی و قهرمانی امروز در رقابتهای جهانی می توانند نمایندگان شایسته ای در المپیک بعدی باشند. مطمئن باشید از این جوانان باز هم خواهیم شنید و این آغاز راهی است که با موفقیت در حال طی کردن آن هستیم.

مربی خراسانی تیم ملی با اشاره به مسابقات جام دوستی ایران و آفریقا گفت: کشتی گیران قاره سیاه از قدرت بدنی و توان بالایی برخوردارند و اگر این شرایط با تکنیک و توان فنی توام باشد هیچکس جلودار کشتی گیران افریقایی نیست. در همین راستا کشتی گیران جوان ما با رویارویی با این حریفان می توانند محک خوبی خورده و آغازگر تعامل و همکاری دو جانبه و مطلوبی بین کشتی گیران قاره آسیا و آفریقا باشند.

توکلیان در خاتمه با اظهار رضایت از شرایط ملی پوشان اردونشین در آستانه رقابتها جهانی و بازیهای آسیایی گفت: تمرینات اردونشینان تیم ملی طبق روال همیشگی خود را دقت و نظم خاصی برگزار می شود. بویژه اینکه رسول خادم با وسواس و دقت نظر بیش از پیش به ادامه برنامه های آماده سازی ملی پوشان تاکید دارد و برای کسب حداکثر مدال و موفقیت در بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی حساب ویژه ای باز کرده است.

کد خبر 2347608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha