۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

پرویز سروری در دیدار با شورایاران منطقه 13؛

تلاش می کنیم انتخابات شورایاری ها تا 15 مهر برگزار شود/ ایجاد مدیریت یکپارچه مهمترین راه حل مشکلات تهران

تلاش می کنیم انتخابات شورایاری ها تا 15 مهر برگزار شود/ ایجاد مدیریت یکپارچه مهمترین راه حل مشکلات تهران

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورایاران بیشترین ارتباط را با مردم دارند گفت: زمینه مشارکت اجتماعی شهروندان از طریق شورایاری ها فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،پرویز سروری- رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با شورایاران منطقه 13 بر نقش نهاد شورایاری در مدیریت شهری تاکید کرد و افزود:  شورایاران شبکه مویرگی ارتباطی مردمی با مسئولین و نمایندگان مردم در شورای شهر هستند که ارائه خدمات را به شهروندان تسهیل گری می کنند.

وی با بیان اینکه شورایاران به عنوان جهادگرانی هستند که داوطلبانه در جهت حل مشکلات شهروندان تلاش می کنند و فرصت های ارزشمند برای مدیریت کلانشهر تهران در جهت  نظام مند شدن مجموعه شهری ایجاد می کنند  تاکید کرد: طی برگزاری جلسات فشرده با مجلس و دولت به راهکار تفاهمی برای برگزاری انتخابات شورایاری دست یافتیم که در این راستا مجلس نقش ناظر ، شورای شهر به عنوان مجری و دولت هم در نقش حامی وارد می شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران  از تشکیل پنج کمیته مشترک با مجلس خبرداد و افزود: در این کمیته ها نمایندگانی از شورای شهر ، مجمع نمایندگان تهران و استانداری حضور دارند که به تعیین تکلیف و پیگیری مشکلات در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ، عمرانی و شهرسازی می پردازند.

وی موضوعات مطرح شده ازسوی دبیران شورایاری را مورد توجه قرارداد و بیان کرد: شورای اسلامی شهرتهران نهایت تلاش خود را دارد تا با انجام وظیفه و رسالتی که به عهده دارد خواسته های مردمی را مورد بررسی های کارشناسی قرار داده و نسبت به کاهش مشکلات شهروندان گام بردارد.

سروری همچنین خاطر نشان کرد: ما در صدصد هستیم که هر چه زودتر انتخابات شورایاری ها برگزار شود و امیدواریم با تفاهم مشترکی که با وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی برقرار کردیم این اتفاق بیافتد، که  ما امیدواریم انتخابات شورایاری ها تا نیمه اول مهر ماه برگزار شود.در ادامه این جلسه شورایاران محلات منطقه 13  معضلات و مشکلات خود را مبنی بر تسریع در انتقال ترمینال شرق ، پوشش مسیل ها ، احداث دیوار صوتی، انتقال پادگان ها  مطرح کردند.

انتقال پادگان ها موجب ارتقای سرانه های اجتماعی می شود

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در پاسخ به بیان مشکلات شهروندان منطقه 13 گفت: منطقه 13 یکی از مناطقی است که سطح وسیعی از آن توسط پادگان ها اشغال شده است به همین دلیل نیاز مبرم به انتقال آنها احساس می شود و خوشبختانه با توجه به رویکرد شهردار تهران این حرکت به صورت گسترده در شهر تهران در حال اجرا می باشد اما باید مشکلات نیروهای مسلح را نیز در نظر گرفت.

سروری در ادامه از تلاش گسترده برای تفاهم نامه مشترک در موضوع پادگان ها خبر داد و افزود: این موضوع در کمیته فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی مشترک مجلس و شورا در حال پیگیری است که امیدواریم با انتقال بخشی از پادگان ها در مرحله اول انجام شود.

وی ادامه داد: انتقال پادگان ها از سطح شهر موجب ارتقای سرانه های ورزشی، فضای سبز، سلامت و ... می شود که ضرورت این امر را بیش از پیش آشکار می سازد.

ایجاد کتابخانه در مساجد و استفاده از ظرفیت مدارس

سروری همچنین در پاسخ به کمبود سرانه های فرهنگی نظیر کمبود وجود کتابخانه ها در منطقه گفت: بهتر است از ظرفیت مساجد در  ایجاد کتابخانه ها استفاده شود تا هم بار مالی به شهرداری وارد نشود و هم اینکه از ظرفیت های فرهنگی مساجد به نحو احسن بهره برداری شود.

وی همچنین افزود: از ظرفیت مدارس نیز می توان در تامین سرانه های محلات از جمله سرانه های ورزشی  استفاده کنیم  به گونه ای که در ساعات غیر فعال مدارس که از فضاهای خوبی برخوردار هستند می توان این بهره برداری  را انجام داد.

سروری اضافه کرد : انجام چنین اقدامی هم سبب کمک به شهرداری ها خواهد شد و هم سبب نوسازی و تقویت ظرفیت مدارس .

بیش از 70 درصد از جرائم در تهران ناشی از حضور معتادان است

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران همچنین به موضوع برقراری امنیت در محلات اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش نیروهای انتظامی باید گفت عدم تناسب در نیروی انسانی سبب شده که بعضا اهالی مناطق با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: باید از کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند الگو برداری کرد و تامین نیروی انسانی در نیروهای انتظامی را جدی گرفت.

سروری تصریح کرد: این نکته را باید در نظر گرفت که 70 تا 80 درصد از جرائم در تهران ناشی از حضور معتادان است و این در حالی است که در برخورد با این افراد دچار مشکلاتی هستیم. از تکمیل ظرفیت زندان ها گرفته تا اینکه معتادان را باید به چشم بیماران دید. با این حال ایجاد مراکز باز پروری معتادان می تواند موجبات کاهش جرم و ارتقای امنیت در تهران را به وجود آورد که ما در حال فعال سازی مراکزی هستیم که امکان تامین 20 تا 30 هزار نفری معتادان را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان یادآور شد: تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری محقق نشود نمی توان به حل نهایی مشکلات نایل آمد. ایجاد مدیریت یکپارچه شهری کلید حل مشکلات تهران است که امیدواریم این موضوع با پیگیری شورای شهر و همکاری مسئولان هر چه زودتر محقق شود.

در پایان جلسه رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 13 با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان نهادها و دبیران شورایارای محلات سیزده گانه تجلیل کردند.

در پایان این دیدار به منظور تکریم و تجلیل خانواده معزز شهدا و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ۸ سال دفاع مقدس ؛ پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران و منصور احمدلو مدیرکل امورایثارگران شهرداری تهران به همراه هادی ذاکری شهردار منطقه 13 ، به دیدار خانواده شهیدان بابایی و ارشدیان رفتند.

در این دیدار رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با  مادر ژاپنی، شهید عباس بابائی و پدر شهید منوچهر ارشدیان گفت و گو  و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان ؛ از این خانواده های  مکرم تجلیل کردند.

گفتنی است در این دیدارها ، خانواده های شهیدان بابائی و ارشدیان به بیان خاطراتی از این شهیدان والا مقام پرداختند و با اهدای لوح تقدیر و هدایا از آنان تجلیل به عمل آمد.

شهید محمد بابایی در سال 1362  در منطقه فکه  و شهید منوچهر ارشدیان در سال 1360 در عملیات منطقه کرخه نور ، به درجه رفیع شهادت نایل شدند .

کد خبر 2364941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha