۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲

8 پتروپالایشگاه در عسلویه ساخته می‌شود

8 پتروپالایشگاه در عسلویه ساخته می‌شود

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام برنامه جدید احداث پترو پالایشگاه‌های جدید در کشور، اعلام کرد: با احداث این واحدهای جدید، ظرفیت تولید محصولات پلی پروپیلنی در کشور افزایش می‌یابد.

علی محمد بساق زاده در گفتگو با مهر در تشریح برنامه‌های جدید احداث واحدهای پتروپالایشگاهی در کشور، گفت: هم‌اکنون واحدهای جدید پترو پالایشگاهی مشترکی بین پتروشیمی و پالایشگاه نفت اصفهان و پتروشیمی و پالایشگاه نفت تبریز ایجاد شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در پتروپالایشگاه تبریز محصولات جدید همچون نفتا و پلی پروپیلن تولید و عرضه می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، تولید محصولات پلیمری در پترو پالایشگاه مشترک بین پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان و پالایشگاه نفت آبادان و پتروشیمی آبادان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد یک واحد جدید پتروپالایشگاهی بین پتروشیمی بیستون کرمانشاه و پالایشگاه نفت کرمانشاه، بیان کرد: به منظور توسعه این واحدها و افزایش حاشیه سود اقتصادی و تولید محصولات متنوع پتروشیمیایی سیاست فعلی ایجاد یک هیات مدیره مشترک و سهامداران مشترک بین پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفت کشور است.

وی با اشاره به ایجاد و شکل‌گیری سهامداران مشترک بین پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت اصفهان و تبریز، اظهارداشت: ایجاد واحدهای پترو پالایشگاهی علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، سبد تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری کشور را متنوع تر از گذشته خواهد کرد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از احداث 8 واحد مینی پالایشگاه میعانات گازی در عسلویه سخن گفت و تاکید کرد: با افزایش تولید نفتا در این واحدهای مینی پالایشگاهی در عسلویه، امکان توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی با استفاده از خوراک نفتا این واحدهای پالایشگاهی و شکل گیری واحدهای پتروپالایشگاهی جدید فراهم می‌شود.

بساق زاده در پایان با بیان اینکه مطالعات احداث 8 واحد پترو پالایشگاهی پس از ساخت 8 پالایشگاه میعانات گازی در عسلویه در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات مشترکی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش نفتی برای توسعه واحدهای پتروپالایشگاهی برگزار شده است.

کد خبر 2390492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha