۱۷ مهر ۱۳۸۴، ۱۶:۱۳

به دنبال فرونشست تدريجي بخشي از اراضي

خطر جدي ساكنان جنوب غرب تهران را تهديد نمي كند

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: با توجه به اينكه در پديده فرونشست ، سطح زيادي از زمين به طور تدريجي نشست مي كند خطر جدي سازه ها و ساختمانهاي موجود در منطقه را تهديد نمي كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر مازيار حسيني در خصوص فرونشست بخشي از اراضي جنوب غرب تهران در محدوده مناطق 17، 18 و 19 در امتداد جاده كمربندي تهران افزود: پديده " فرونشست " به لحاظ علمي با " نشست " متفاوت است ، زيرا در نشست به طور مثال يك ستون يا بخشي از يك ساختمان و زمين به يكباره فرو مي رود كه موجب ريزش كامل ساختمان شده و خطر جدي محسوب مي شود ولي در فرونشست بخشي از يك منطقه به صورت تدريجي دچار فرو رفتگي مي شود و در نتيجه تهديد جدي براي سازه ها محسوب نمي شود.

به گفته وي ، در پديده فرونشست ، بيشترين خطرات متوجه تاسيسات و شريانهاي حياتي مانند راه آهن ، لوله هاي نفت ، گاز و غيره است. لذا بايد مراقب بود كه براي آنها خطري روي ندهد .

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در ادامه افزود : نبايد بحث نشست برخي از ساختمانها در مناطق مختلف بر اثر نفوذ آب قنات را با پديده فرونشست بخشي از اراضي جنوب غرب تهران اشتباه گرفت .

وي گفت : فرونشست اين مناطق بر اثر برداشت بي رويه از آبهاي زير زميني منطقه روي داده است زيرا سطح برداشت با ميزان ورودي آب يكسان نبوده و در نتيجه زمين مستعد پركردن فضاي خالي گذشته شده است.

حسيني اظهار داشت : سازمان زمين شناسي بعنوان متولي اين كار در حال انجام مطالعات لازم است و پس از اتمام كار مي تواند راهكارهاي مناسب را در اين زمينه ارايه كند.

کد خبر 239338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha