۲۴ مهر ۱۳۸۴، ۱۲:۴۸

اعتراف پس از گذشت سه دهه از مرگ اسطوره سينماي رزمي

بروس لي به دليل مصرف داروي اشتباهي درگذشت

بروس لي به دليل مصرف داروي اشتباهي درگذشت

يكي از همكاران سابق بروس لي پس از سالها اعتراف كرد مرگ اين اسطوره ورزش و سينما در سن 32 سالگي صرفاً‌ يك تصادف و حاصل مصرف داروي اشتباهي بوده است.

به گزارش خبرنگار سينمايي مهر، بروس لي در سال 1973 و در حالي كه در اوج دوران حضور حرفه‌اي خود در عرصه سينما بود، به طرز مشكوكي در منزل مسكوني يكي از بازيگران سرشناس هنگ كنگي درگذشت تا شايعه‌هاي متعددي در اين باره بر سر زبانها بيافتد. اما حالا كه بيش از سه دهه از مرگ او مي‌گذرد، ريموند چو آن حادثه را يك بدبياري صرف مي‌داند و مي‌گويد: "همانطور كه احتمالا‌ً همه مي‌دانند، علت مرگ لي ورم مغزي بود. او هنگام حضور در منزل بتي تينگ پي به دليل ابتلا به سردرد از دارويي استفاده كرد كه نمي‌دانست به شدت به يكي از مواد تركيبي آن حساس است و همين باعث مرگش شد."
همكار سابق بروس لي و تهيه‌كننده تعدادي از فيلم‌هاي او در مصاحبه با خبرنگار اسوشيتد پرس مي‌افزايد: "مرگ بروس لي فقط يك حادثه بود؛ همين و بس. من خودم از مرگ او شوكه و نابود شدم و توليد فيلم آخر لي يعني "بازي مرگ" را هم متوقف كردم. در آن لحظه براي من شركت فيلمسازي يا روابط حرفه‌اي اصلاً‌ اهميتي نداشت. تنها نكته مهم در آن لحظات از دست دادن يكي از بهترين دوستانم بود."
بروس لي با نام اصلي لي جون فان در سن فرانسيسكو به دنيا آمد و در يك سالگي همراه والدين خود به هنگ كنگ رفت. از جمله مهم‌ترين فيلم‌هاي او در مقام بازيگر مي‌توان به "خشم اژدها" و "اژدها وارد مي‌شود" اشاره كرد. كريم عبدالجبار، استيو مكويين و جيمز كابرن از شاگردان بروس لي در مدرسه هنرهاي رزمي محسوب مي‌شدند. براندن لي، فرزند بازيگر بروس لي، هم مانند پدرش بطرز مشكوكي كشته شد. برندان 28 ساله در 31 مارس 1993 هنگام بازي در فيلم "كلاغ" الكس پروياس مورد اصابت يك گلوله واقعي قرار گرفت و پس از پنج ساعت تلاش بي‌وقفه پزشكان، مرد. جنازه او را نزديك قبر پدرش در گورستان ليك ويو سياتل دفن كردند.

کد خبر 241878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha