۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸

فیروز پور به مهر خبر داد:

نجات یک بهله "بالابان" از دام صیاد متخلف در شاهرود

نجات یک بهله "بالابان" از دام صیاد متخلف در شاهرود

شاهرود- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از نجات یک گونه در معرض انقراض "بالابان" از دام شکارچیان غیرمجاز خبر داد و گفت: صیادان با زنده گیری اقدام به فروش آن‌ها به کشورهای عربی می کنند.

امامعلی فیروز پوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به کشف یک بهله شاهین "بالابان" از دست صیاد غیر مجاز در شاهرود افزود: این پرنده از یک فرد متخلف توسط ماموران انتظامی پاسگاه ایست و بازرسی شهید نوری کشف و متخلف دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان و منطق کویری شهرستان شاهرود و میامی زیستگاه انواع پرندگان نادر جهان است تصریح کرد: در راستای مقابله با شکارچیان غیر مجاز در زنده‌گیری پرندگان، پرنده شکاری شاهین در معرض انقراض که این گونه پرندگان را به انقراض کشانده است.

نجات یک بهله "بالابان" در شاهرود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود کوخه‌نشینی را از جمله روشهای صیادان برای زنده گیری این گونه پرندگان ذکر کرد افزود: کوخه‌نشینی در برخی نقاط استان تهدیدی جدی پرندگان شکاری از جمله شاهین است که این عمل پرندگان را به انقراض کشانده است.

فیروز پوری با بیان اینکه شیوخ عرب با آموزش این پرندگان از آنان برای شکار، بویژه شکار هوبره استفاده می‌کنند گفت: شکار این پرندگان که تهدیدی جدی برای انقراض و نابودی این گونه پرندگان کمیاب و با ارزش بوده، زنگ خطر و هشداری برای مسئولان و دوستداران محیط زیست و طبیعت است.

وی اظهار داشت: این پرنده پس از سپری کردن مراحل درمان و تایید سلامتی کامل با هماهنگی محیط بانان در زیستگاه طبیعی محل کشف رهاسازی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود با یادآوری اینکه شکار این پرنده ممنوع و ممکن است باعث انقراض آن شود، افزود: فرد خاطی به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شده است و به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

فیروز پوربندپی همچنین با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود در ماموریتی دیگر شکارچیان غیر مجاز پرندگان وحشی را نیز به دام انداختند، گفت: ماموران اجرایی این اداره در پی گشت و کنترل منطقه مستمر درمحدوده روستای تل شاهرود متوجه شکارچیان غیر مجازی که اقدام به شکار 14 قطعه کبوتر وحشی از نوع فاخته شدند.

وی با اظهار اینکه از این شکارچیان دو قبضه سلاح تک لول مجاز و 21 عدد فشنگ ساچمه زنی کشف شد، افزود: متخلفان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند. 

کد خبر 2446747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha