۲ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

میرزانژاد:

آنفولانزا در پرندگان مهاجر پارس آباد مشاهده نشده است

آنفولانزا در پرندگان مهاجر پارس آباد مشاهده نشده است

پارس آباد – رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: آنفولانزا در بین پرندگان مهاجر این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم میرزانژاد پیش از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت محیط زیست تالاب پارس آباد تصریح کرد: همزمان با اتمام فصل پاییز شاهد کوچ پرندگان مهاجر به تالاب پارس آباد و اصلاندوز هستیم.

وی افزود: این دو تالاب در مسیر اصلی مهاجرت ده ها هزار قطعه پرنده است که برای استراحت کوتاه مدت به تالاب های طول مسیر کوچ می کنند.

به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس آباد طبق بررسی کارشناسان اثری از آنفولانزی پرندگان در بین پرندگان مهاجر مشاهده نشده است.

میرزانژاد وضعیت محیط زیست تالاب های این شهرستان را مطلوب خواند و اضافه کرد: برای استراحت و مهاجرت پرندگان مشکلی وجود نداشته و حفاظت لازم ار محیط زیست تالاب انجام می شود.

وی افزود: این شهرستان با داشتن تالاب و آبگیرهایی همچون تالاب میل و مغان در اصلاندوز، سواحل رودخانه مرزی ارس، دریاچه شهرک شهید غفاری و تالاب تپراق کندی در پارس‌آباد از مهمترین زیستگاه‌های این پرندگان در جهان به شمار می‌رود.

رئیس محیط زیست شهرستان پارس آباد تصریح کرد: در حال حاضر تالاب های این شهرستان میزبان هزاران قطعه از پرندگان کمیاب و نایاب است.

به گفته میرزا نژاد گونه‌های در خطر انقراض پلیکان، زنگوله بال، خروس کولی، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز خاکستری، عروس غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان‌گذرانی به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این پرندگان تا اواخر فصل زمستان در این منطقه گرمسیری سکونت دارند تا با مساعد شدن شرایط جوی در مناطق سیبری بتوانند به زیستگاه واقعی خود باز گردند.

رئیس محیط زیست شهرستان پارس آباد به ممنوعیت شکار این پرندگان اشاره کرد و افزود: محیط بانان می توانند در صورت مشاهده شکارچیان از انجام شکار ممانعت کرده و با افراد متخلف برخورد کنند.

کد خبر 2447994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha