۶ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹

صلواتی:

امیدوارم استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان صحت نداشته باشد

امیدوارم استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان صحت نداشته باشد

اصفهان – عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخی خبرهای اعلام شده در خصوص استفاده مازوت در نیروگاه‌‌های اصفهان گفت: امیدوارم این خبر دروغ و عاری از صحت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله صلواتی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این روزها آلودگی هوا در شهر اصفهان به دغدغه اصلی شهروندان تبدیل شده است، اظهار داشت: این روزها آلودگی هوای اصفهان شهرت جهانی به خود گرفته است.

وی با بیان اینكه بر اساس آمارهای اعلام شده تردد خودروها در سطح شهر به همراه صنایع و كارخانجات پیرامون شهر بار عمده آلودگی هوا را به دوش می كشد، افزود: سهم حمل و نقل عمومی در شهر باید بیشتر شود، بر اساس آمار حدود ۴۰ درصد از سهم سفرها مربوط به حمل و نقل عمومی است كه تا برنامه ۷۵ درصدی كشور فاصله بسیاری وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به منظور تشویق عموم مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی مسئولان نیز باید از این نوع حمل و نقل استفاده کنند، اظهار داشت: این طرح باید در هفته روزی یکبار اجرایی شود چرا که علاوه بر طرح تشویقی از نزدیک با مشکلات حمل و نقل شهر نیز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به عرضه سوخت پاك در جایگاه‌های پمپ بنزین در شهر گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا لازم است كه این موضوع به صورت جدی تداوم داشته باشد و همچنین در كلیه جایگاه‌ها، سوخت پاك توزیع شود.

صلواتی عرضه گازوئیل یورو ۴ را نیز ضروری دانست و ادامه داد: با توزیع این سوخت می‌توان از آلاینده بودن اتوبوس‌های شهر اصفهان جلوگیری کرد.

وی از ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس CNG به چرخه حمل و نقل شهری سخن به میان آورد و گفت: لازم است این اتوبوس‌ها با جدیت و سرعت بیشتر راه اندازی و وارد سیستم حمل و نقل عمومی شود كه دغدغه شهروندان مبنی بر دودزا بودن اتوبوس‌ها برطرف گردد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخی خبرهای اعلام شده در خصوص استفاده مازوت در نیروگاه‌‌های اصفهان بیان داشت: البته امیدوارم این خبر دروغ و عاری از صحت باشد.

 وی با اشاره به جانمایی نامناسب صنایع و كارخانجات بزرگ و كوچك در اطراف كلانشهر اصفهان گفت: استفاده از گاز در نیروگاه‌ها می‌تواند از شدت آلودگی هوای شهر اصفهان بکاهد.

کد خبر 2450116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha