۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

سردار فیروزآبادی در پیامی به همایش «یاد یاران»:

حماسه ۶ بهمن مردم آمل از یاد ملت ایران نخواهد رفت

حماسه ۶ بهمن مردم آمل از یاد ملت ایران نخواهد رفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: خاطره مجاهدت و جانفشانی زنان و مردان با بصیرت و ولایتمدار آمل در ششم بهمن سال ۶۰، از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران هرگز پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش "یاد یاران" صبح امروز با حضور پیشکسوتان حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ مردم آمل در این شهر برگزار و پیام رئیس ستادکل نیروهای مسلح سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، قرائت شد.

در پیام سرلشکر فیروزآبادی آمده است: در آستانه آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، سلام و درود می‌فرستیم به روح مطهر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای حماسه‌آفرین استان مازندران، به‌خصوص شهدای جنگل و شهرستان آمل.

خاطره مجاهدت و جانفشانی زنان و مردان با بصیرت و ولایتمدار آن شهرستان در روز ۶ بهمن سال ۶۰ که در مبارزه با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی خوش درخشیدند، از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران هرگز پاک نخواهد شد و بدون شک آن مجاهدت‌ها از مصادیق ایثار و پاسداری از ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از آرمان‌های سترگ انقلاب و و لایت فقیه به شمار می‌آید.

حضور غیرتمندانه و به موقع مردم بصیر، حماسه‌ساز و غیور آمل در برابر گروه‌های معاند و ضد انقلاب، آن‌قدر مهم بود که به جرئت می‌توان حماسه مردم شهر "هزار سنگر" را هم‌تراز حماسه مردم قم و تبریز قرار داد؛ این را مهم و با ارزش بدانیم که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در وصیتنامه الهی و سیاسی خویش در وصف مجاهدت‌های مردم آن دیار فرمودند «ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم».

حماسه جاویدان و ماندگار ۶ بهمن ۶۰ در آمل، برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است که باید ابعاد این رویداد را واکاوی و تببین و به نسل‌های آینده منتقل نمود. یاد و خاطره شهیدان آن حماسه بزرگ از جمله سردار شهید حسن اسماعیلی، سردار شهید محمدنقی گرایلی، سردار شهید محمد تورانی، سردار شهید نصرت‌الله تفاوت، سردار شهید رحمت‌الله محمدیان، شهیده سیده طاهره هاشمی و دیگر شهدای ارزشی، ولایی و جان برکف رهبری که شربت شهادت نوشیدند را گرامی می‌داریم و ایثار، رشادت و ازخودگذشتگی جانبازان فداکار زن و مرد را که مانع از سقوط شهر و اجرای نقشه مزدوران علیه نظام مقدس ایران اسلامی شدند، ارج می‌نهیم و به ارواح طیبه ۱۰۱۲ شهید والامقام شهرستان آمل که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان در طبق اخلاص گذاشتند درود می‌فرستیم و رحمت و مغفرت واسعه الهی را بر آنان خواستاریم».

کد خبر 2473311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha