۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۳

انتشار کتاب‌های شعر جدید/

شعرهای «شاعری که نامه‌هایش به وطن نمی‌رسد» چاپ شد

شعرهای «شاعری که نامه‌هایش به وطن نمی‌رسد» چاپ شد

انتشارات نیماژ چندین کتاب شعر جدید منتشر و عرضه کرده است که یکی از آنها، مجموعه شعر «شاعری که نامه‌هایش به وطن نمی‌رسد» از شاعری عراقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، «شاعری که نامه‌هایش به وطن نمی‌رسد» گزیده‌ای از اشعار عدنان الصائغ را شامل می شود. این شاعر از جمله سرایندگان شعر در عراق است که این کتابش توسط سید مهدی حسینی نژاد به فارسی برگردانده شده است. این کتاب به تازگی به چاپ رسیده است.

مجموعه غزل «دَم های بی بازدم» سروده علی اکبر یاغی طبار از جمله کتاب های شعری است که انتشارات نیماژ به تازگی چاپ دومش به چاپ رسانده است. این کتاب، غزل های جدید این شاعر را پس از مجموعه «مثل داش آکل» شامل می شود. در کنار این کتاب، مجموعه غزل مثنوی «بیگانه» از احسان افشاری نیز به تازگی چاپ شده است.

اما این ناشر، ۲ کتاب پژوهشی نیز درباره شعر به چاپ رسانده است. «بنویس ساعت پاک نویس» عنوان یکی از این کتاب هاست که درباره مبانی ترانه سرایی است و به قلم شهریار قنبری نوشته شده است. این کتاب که هفته پیش با شمارگان ۳ هزار نسخه چاپ شد، با استقبال خوبی مواجه شده است.

شعر فرانسه از آغاز قرن بیستم نیز موضوع دیگر کتاب پژوهشی است که نیماژ چاپ کرده است. کتاب مذکور «از ما دو نفر کدام یک غایب است؟» نام دارد و ترجمه اشعارش توسط هنگامه هویدا انجام شده که پیش از این مجموعه شعرش با عنوان «فراز ار پله های اضطراری» توسط همین ناشر به چاپ رسیده است.

کد خبر 2500089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha