۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

با تجلیل از مادر کتابداری نوین ایران؛

جشن ۷۷ سالگی کتابخانه ملی برگزار شد

جشن ۷۷ سالگی کتابخانه ملی برگزار شد

جشن ۷۷ سالگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تجلیل از مادر کتابداری نوین (پوراندخت سلطانی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و نیز بزرگداشت پوری سلطانی (مادر کتابداری نوین ایران) و همچنین رونمایی از جشن‌نامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی، رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی قم پیش از ظهر امروز دوشنبه (یازدهم اسفند ماه) با حضور تعدادی از روسای سابق این سازمان و همچنین مسئولان جدید آن و نیز جمعی از پیشکسوتان عرصه کتابداری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این مراسم به جای سخنرانی ترجیح داد از کسانی که به همت آنها، این سازمان به وضعیت مطلوب کنونی رسیده است، تقدیر کند.

صالحی امیری با تجلیل از نیم قرن تلاش و مجاهدت اساسی مانند سید عبدالله انوار، پوری سلطانی، کامران فانی و بهاءالدین خرمشاهی، همچنین از خاتمی، کاظم موسوی بجنوردی، محمد رجبی، علی‌اکبر اشعری و اسحاق صلاحی، روسای پیشین این سازمان و همچنین از خدمات حجاج و محمد بهشتی به فرهنگ و هنر این سرزمین قدردانی کرد.

وی با اشاره به دهمین سال فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مکان فعلی، هفتاد و هفتمین سالروز تاسیس این سازمان را گرامی داشت.

در ادامه این برنامه همچنین با اهدای لوح‌های تقدیر و جوایزی از دست‌اندکاران احداث و بهره‌برداری از کتابخانه ملی ایران شامل علی عبدالعلی‌زاده، محسن حیدر، منوچهر ملکیانی فرد، بهزاد شاهرودی، عبدالرشید توتونچیان، علی خورشیدی‌پور، زهرا شادمان، علی میرزایی قمی، احترام کیانمهر، مرتضی پوری، محمد شاکر نوآوی، احمد کرجالیان، عبدالکریم سپهری‌نیا و محمدعلی قلعگی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم همچنین لوح یادبودی به حجت‌الاسلام مرعشی نجفی، رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی قم و فرزند ایشان، اهدا و از کتاب جشن‌نامه پدر وی رونمایی شد.

در این برنامه همچنین مجموعه چهار جلدی «سر عنوان‌های موضوعی فارسی» به نوشته پوری سلطانی رونمایی و همچنین از تندیس او در کتابخانه ملی، چهره‌گشایی شد.

در ادامه این مراسم و پس از قرائت بیانیه انجمن کتابداران به مناسبت بزرگداشت استاد پوری سلطانی، لوح تقدیری که به امضای پنج رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شامل سید محمد خاتمی، محمد رجبی دوانی، علی‌اکبر اشعری و رضا صالحی امیری رسیده بود، به مادر کتابداری نوین ایران اهدا شد.

گزارش کامل مراسم بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران متعاقبا ارسال می‌شود.

کد خبر 2509838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha