۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

حجت‌الاسلام جهانگیری در گفتگو با مهر:

نهضت زبان‌آموزی در حوزه ایجاد شود/ الزامات تبلیغ در خارج

نهضت زبان‌آموزی در حوزه ایجاد شود/ الزامات تبلیغ در خارج

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید هر طلبه‌ای در حوزه‌های علمیه به یکی دو زبان بین المللی مسلط باشد و نهضت زبان آموزی در حوزه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت تبلیغ دین اسلام و مذهب شیعه درعرصه بین الملل، اظهار کرد: ما هنوز بر اساس نیازهای بین الملل نتوانستیم در حوزه های علمیه نیرو تربیت کرده و کادرسازی کنیم.

وی ادامه داد: تحولاتی که توسط انقلاب اسلامی در جهان رخ داد جرقه ای از عطش نسبت به معارف ناب اسلامی ایجاد کرد و اگر برای رفع این عطش، آب نباشد مردم به دنبال سراب می روند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وهابیت با تکیه بر دلارهای خویش توانستند بازار تبلیغ را مدیریت کنند، افزود: چون نتوانستیم در مقابل عطش معارف ناب اسلامی قدم های محکم و خوبی برداریم، وهابیت وارد کار شد.

حجت‌الاسلام جهانگیری با بیان اینکه باید در عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ به مناطق مختلف گام های محکم تری برداریم، عنوان کرد: در کنار اسلام ناب، دو اسلام خشن یعنی همان وهابی و دیگری اسلام سکولار توسط ترکیه تبلیغ می شود.

این مبلغ خارج از کشور با بیان اینکه حوزه های علمیه برای معرفی اسلام ناب با رسالت سنگینی مواجه هستند، گفت: در کنار کادرسازی و تربیت مبلغ باید ذائقه خارج از کشور را به خوبی شناسایی کنیم.

طلاب باید نیازهای بین‌الملل را درک کنند

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در زمینه  تبلیغ معارف اسلام در سطح بین الملل هنوز به ساماندهی و مهندسی فرهنگی نرسیدیم؛ مبلغان باید نیازهای بین الملل را درک کرده و در هر کشوری متناسب با آن به تبلیغ پرداخت.

حجت الاسلام جهانگیری بیان کرد: جریان های انحرافی به نام شیعه به اسلام ضربات زیادی وارد می کنند و فضا را در عرصه بین الملل برای شیعیان تنگ می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه های علمیه در زمینه آموزش زبان های خارجی به طلاب تلاش کنند، ابراز کرد: در گذشته شاید ظرفیت های فراگیری زبان در حوزه های علمیه فراهم نبود اما امروزه شرایط بهتر شده و حوزه های علمیه مشوق این امر هستند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در بحث معرفی نخبگان حوزوی باید به آشنایی با زبان های خارجی در حد مکالمه توجه شود، یادآور شد: باید هر طلبه ای در حوزه های علمیه به یکی دو زبان بین المللی مسلط باشد و در واقع به نهضت زبان آموزی در حوزه های علمیه برسیم.

کد خبر 2566224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha