۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹

آیت‌الله صفایی بوشهری:

روند توسعه مراکز حوزوی استان بوشهر شتاب می‌گیرد

روند توسعه مراکز حوزوی استان بوشهر شتاب می‌گیرد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روند توسعه مراکز حوزوی استان بوشهر شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه های علمیه شهرستان دشتی با تقدیر از تلاش‌های مسئولان شهرستان در توسعه و رشد دشتی اظهار داشت: با تعامل و تلاش‌های صورت‌گرفته روند رو به رشدی در شهرستان مشهود است اما تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله است که باید با کوشش  جهادی و برنامه‌ریزی دانش‌بنیان در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی اقدام شود.

وی با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزود: همدلی و همزبانی یک از عوامل پیشرفت است که این موضوع در شهرستان دشتی مشهود است.

صفایی بوشهری بیان کرد: دشتی از دیرباز یکی از مراکز مهم استان بوشهر به‌ویژه در عرصه فرهنگی و دینی بوده و بسیاری از علما از این منطقه بوده‌اند و این نشان از اهمیت جایگاه فرهنگی این شهرستان  است.

وی ادامه داد: عالمان بزرگی همچون سید علی نقی دشتی و مرحوم آیت الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی گنخکی از شهرستان دشتی هستند که همه اینها از مفاخر و بزرگان ما به شمار می روند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/05/4/1680610.jpg

صفایی بوشهری با بیان اینکه نقش شهرستان دشتی در حفظ و ارتقای فرهنگ دینی استان ستودنی است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای نیروی انسانی کارآمد و چهره‌های فرهیخته‌ای است.

وی ادامه داد: دشتی دارای ظرفیت قابلی در رشد استان دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیای نیاز توجه ویژه ای به این شهرستان است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: باید برای دشتی برنامه جامعی تدوین کنیم و نقشه راه داشته باشیم و ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شناسایی و با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و مدیریت جهادی در بخش فرهگنی و عمرانی تا افق ۱۴۰۴ به جایگاه ایده‌آل برسانیم.

شهرستان دشتی مدینه‌الرسول استان بوشهر است

وی بیان کرد: شهرستان دشتی می تواند یک الگو جامع برای استان و الگوی پیشرفت توسعه عمرانی و حفظ حراست دین و ارتقای سطح فرهنگ باشد؛ به همین خاطر دشتی دارای اهمیت ویژه‌ای برای استان است که امیدواریم با تلاش و کوشش هر چه سریعتر به این مهم دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یادآور شد: مردم دشتی یکی از بهترین مردمان ایران و حتی جهان اسلام است و شهرستان دشتی مدینه الرسول استان بوشهر است.

وی در خصوص حوزه های علمیه شهرستان دشتی نیز گفت: توسعه حوزه های علمیه شهرستان دشتی یک ضرورت است که می طلبد در کنار توسعه مراکز آموزشی زیر ساختهای حوزوی نیز توسعه یابد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بزرگان روحانیت در طول تاریخ از این منطقه بودند بر ضرورت  ساخت مدارس حوزه دینی تاکید کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/05/4/1680609.jpg

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دشتی گفت: باید روند توسعه مراکز حوزوی شهرستان با توجه به جایگاه آن شتاب بیشتری گیرد که قطعا آثار آن در کاهش ناهنجارها تاثیر گذار است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: در سال جاری اعتبارات ویژه ای برای تکمیل مراکز حوزه علمیه خواهران و برداران شهرستان اختصاص داده خواهد شد تا این مراکز تکمیل شود.

وی همچنین بر جمع آوری زکات و اعتبار برای انجام کارهای فرهنگی توسط شهرداری تاکید کرد.

امام جمعه بوشهری اظهار داشت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار امسال قرار دارد و قطعا این دو مرکز توجه خواهد شد.

وی ادامه داد: دشتی نیازمند صنایع توسعه‌زا است که این موضوع باید به طور جد پیگیری شود.

کد خبر 2569036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha