۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰

علایی:

گرمی در حوزه گردشگری و اقتصادی آماده جذب سرمایه گذاران است

گرمی در حوزه گردشگری و اقتصادی آماده جذب سرمایه گذاران است

گرمی – فرماندار گرمی با اشاره به زیرساختهای اقتصادی این شهرستان تاکید کرد که گرمی هم اکنون در حوزه های مختلف بویژه گردشگری آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی استان اردبیل، محمود علایی پیش از ظهر شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری گرمی افزود: قدمت تاریخی این شهرستان که آن را به بهشت دوره اشکانیان معروف کرده، بستری مناسب جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری را فراهم آورده است.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ میلیون متر مکعب منابع غنی آبی، ۹ سد در دست ساخت، مناطق بکر و دست نخورده، آب و هوای مناسب و ... به عنوان فرصت های دیگر سرمایه گذاری، امکان کشت زعفران، ساخت کارخانه اسانس گیری گیاهان دارویی و معادن غنی سنگ و سیمان را از دیگر فرصت های سرمایه گذاری این شهر برشمرد.

فرماندار گرمی با اشاره به اقدامات سرمایه گذاری انجام شده تاکنون چون ساخت کارخانه های شیر آلات ساختمانی قهرمان در بخش صنعت و نیز ایجاد نخستین دهکده سلامت در بخش گردشگری این شهرستان، برای حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان  اعلام آمادگی کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری می تواند امکان جذب سرمایه های خارجی را نیز فراهم آورد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل نیز برگزاری این همایش را با هدف شناساندن فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری برشمرد و با اشاره به قدمت تاریخی گرمی گفت: ویژگی های جغرافیایی، اقتصاد این شهرستان را ناخودآگاه به سمت کشاورزی و دامپروری سوق می دهد که این اقتصاد طبق آمار بانک جهانی، از نظر تولید ثروت در مرحله آخر قرار دارد.

کریم حاجی زاده صنعت گردشگری را در جهان از جمله سودآورترین صنعت ها در تولید ثروت دانست و بیان دشات: گرمی با وجود قابلیت های جغرافیای باید بستر مناسب را در این زمینه فراهم آورد.

وی سیمای شهر را در اقتصاد گردشگری قابل اهمیت عنوان کرد و متذکر شد: طرح آمایش گردشگری و مهندسی اقلیم از مقدمات سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

در ادامه حجت الاسلام موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس با اشاره به اقدامات صورت گرفته مبنی بر تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان از تمام صاحبان فکر و اندیشه و سرمایه خواست تا به همراه مسئولان در توسعه شهرستان تلاش کنند.

کد خبر 2573093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha