۲۷ آذر ۱۳۸۴، ۸:۴۷

در مراجعه به مجتمع قضايي خانواده ؛

كمتر از 4 درصد زنان موفق به دريافت مهريه مي شوند

كمتر از 4 درصد زنان موفق به دريافت مهريه مي شوند

معاون مجتمع قضايي خانواده گفت: بررسي ها نشان مي دهد تنها 3 الي 4 درصد زنان مراجعه كننده به مجتمع قضايي خانواده موفق به دريافت مهريه مي شوند.

ليلا اسدي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر گفت: از بين درصد بالاي زنان مراجعه كننده به مجتمع قضايي خانواده ، تنها 3 درصد موفق به دريافت مهريه خود مي شوند و مابقي بايد هر ماه و شايد سالها بدنبال مهريه خود باشند اما در نهايت درصد بالايي از آنان موفق به اخذ آن نمي شوند.

وي گفت: امروزه اكثر مردان به دنبال ترفندي براي عدم پرداخت مهريه و در نهايت به دنبال راه حلي براي طولاني كردن مسير رسيدگي به پرونده هستند و در اين امر به راههاي متفاوتي متوسل مي شوند.

معاون مجتمع قضايي خانواده تصريح كرد: مردان حتي به صورت اقساط نيز حاضر به پرداخت مهريه نمي شوند و از پرداخت آن ممانعت مي كنند و دادگاه نيز در چنين مواقعي سعي مي كند از طريق توقيف اموال مرد ، زن را به حق  قانوني خود برساند.

اسدي افزود: اكثر زناني كه خواستار جدايي از همسر خود هستند در ابتداي تشكيل پرونده خواهان اخذ مهريه هستند و در واقع به  محض مراجعه به مجتمع خانواده تقاضاي دريافت مهريه خود را مطرح مي كنند.

 

کد خبر 266810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha