۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳

سناتور دموکرات: در تلاشیم تحریمها علیه کوبا را لغو کنیم

سناتور دموکرات: در تلاشیم تحریمها علیه کوبا را لغو کنیم

گروهی از نمایندگان مجلس آمریکا در کوبا درخصوص لغو تحریم های آمریکا ضد این کشور ابراز امیدواری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایکانومیک تایمز، گروهی از نمایندگان مجلس آمریکا در کوبا درخصوص لغو تحریم های آمریکا ضد این کشور ابراز امیدواری کردند.

«تام یودال» سناتور دموکرات آمریکایی که به همراه چند تن از نمایندگان این کشور در ۲۳ می (۲ خرداد) به کوبا سفر کرده‌اند، در کنفرانس مطبوعاتی در «هاوانا» پایتخت این کشور اعلام کرد که برای برداشتن تحریم علیه کوبا میان دو حزب کنگره اتفاق نظر خوبی وجود دارد.

یودال که نماینده ایالت نیو مکزیکو است، با اشاره به وجود برخی مخالفت ها در کنگره و سنا در این خصوص گفت: با وجود برخی مخالفان در تلاشیم تا تحریم های کوبا را لغو کنیم. البته چندین لایحه برای برداشتن تحریم ها علیه کوبا در کنگره مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود: ممکن است تحریم های لغو شده در حوزه محصولات کشاورزی، سفرهای دوجانبه و یا در زمینه اینترنت باشد.

این سناتور دموکرات با تلاش برای بزرگنمایی اقدامات آمریکا در لغو تحریم های ضد کوبا ادامه داد: مهم نیست درآینده چه اتفاقی می افتد؛ موضوع مهم این است که گام های مهمی در این زمینه در حال برداشتن است.

این تحریم ها که بیش از نیم قرن ادامه داشته است، در حوزه های اقتصادی، تجاری و مالی به کوبا تحمیل شده اند.

«رائول کاسترو» و «باراک اوباما» روسای جمهوری کوبا و آمریکا در دیدار تاریخی خود در ماه آوریل سال جاری در پاناما در حاشیه اجلاس سران کشورهای قاره آمریکا بر عزم دو کشور برای از سرگیری روابط دوجانبه تأکید کردند.

مذاکرات مقامات دو کشور پس از آن انجام می شود که در ابتدای سال جاری میلادی «باراک اوباما» با اشاره به اشتباه بودن سیاست های پنج دهه گذشته واشنگتن برای به انزوا کشاندن کوبا، از تغییر سیاست های واشنگتن در قبال هاوانا خبر داده بود.

کد خبر 2762835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha