۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳

فردا؛

حافظان قرآن در تهران گردهم می‌آیند

حافظان قرآن در تهران گردهم می‌آیند

۳۰۸حافظ کل قرآن و دارای مدارک تخصصی درجه یک تا سه تهرانی و البرزی فردا گردهم می آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین همایش از بین ۱۶ همایش برنامه‌ریزی شده برای گردهمایی حافظان کل قرآن دارای مدارک تخصصی درجه یک تا سه، دوشنبه ۱۱ خردادماه با حضور ۲۷۴ حافظ کل قرآن استان تهران و ۳۴ حافظ کل قرآن از استان البرز، در شهر تهران، سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، برگزار می‌شود.

استان تهران با دارا بودن این تعداد «متخصص حفظ قرآن کریم» بیشترین آمار جمعیتی حافظان کل قرآن دارای مدارک تخصصی را در بین استان های کشور از آن خود کرده است.

مجموع حافظان کل دارای مدارک تخصصی یک تا سه حفظ قرآن کریم در سراسر کشور ۱۴۵۰ نفر هستند.

گردهمایی این حافظان قرآن کریم در ۱۶ استان کشور که بناست اغلب آنها قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود؛ اهدافی همچون، شناسایی حافظان کل دارای جلسه حفظ قرآن، تشویق افراد بدون جلسه، برای تشکیل جلسات مردمی حفظ قرآن کریم و ترغیب حافظان قرآن دارای مدارک درجه ۲ و ۳ به شرکت در مراحل بالاتر آزمون برای اخذ مدارک درجات بالاتر صورت می گیرد.
بیان نکات اخلاقی در رابطه با فعالیت ای قرآنی از دیگر اهداف این همایش هاست.

در این همایش ها همچنین با هدف ترغیب حافظان کل قرآن به ارتقای سطح تخصصی خود، نکات تخصصی مربوط به مفردات و حفظ قرآن کریم توسط اساتید فن، بیان و مرور می‌شود.

در همایش حافظان استان تهران، «عباس سلیمی» چهره پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، «کریم دولتی» مدرس دانشگاه و «محمدمهدی بحرالعلوم» استاد حفظ قرآن کریم و مدرس دانشگاه، به ترتیب به طرح مباحث اخلاقی، آشنایی با مفردات قرآن و طریقه مطالعه آنها و نکات تخصصی حفظ قرآن کریم خواهند پرداخت.

پرسش و پاسخ، بخش پایانی این همایش را تشکیل خواهد داد.

این مراسم با حضور «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و حجت‌الاسلام «نیک‌نژاد» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد و همزمان با اذان ظهر به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 2765040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha