۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰

معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل؛

گردشگری اردبیل در زیرساخت ها با مشکل مواجه است

گردشگری اردبیل در زیرساخت ها با مشکل مواجه است

اردبیل – معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل تاکید دارد که زیر ساخت های حوزه گردشگری این استان با مشکل مواجه است.

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با وجود اینکه جاذبه های متعدد گردشگری در استان وجود دارد اما در زیر ساخت ها برای استفاده بهینه با مشکل مواجه هستیم.

وی با تاکید به اینکه هر منبع گردشگری نمی تواند جاذبه داشته باشد، با ذکر مثالی به دریاچه «نئور» اشاره کرد که زیرساخت های مناسب گردشگری در اطراف آن از جمله حداقل مراکز اقامتی و گردشگری فراهم نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان توسعه گردشگری اردبیل را منوط به استخراج آمایش و برنامه ریزی بر اساس آن دانست و گفت: باید در قالب یک طرح منسجم مهمترین نیازها احصا شده و زمینه پیاده سازی آن فراهم شود.

تقی زاده معتقد است گردشگری عرضه و تقاضا است و تا زمانی که زیر ساخت ها فراهم نباشد نمی توان انتظار داشت گردشگر به استان صفر کند.

وی افزود: از جمله مهمترین زیر ساخت های مورد نیاز راه است که به دلیل نبود خط ریلی و آبی، محدود بودن خط هوایی که حتی به اکثر استان ها پرواز نداریم و محصور بودن اردبیل در گردنه ها موجب شده است با محدودیت مواجه شویم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با ذکر مثالی به ورود سالانه ۵۰۰ هزار تبعه آذری از گمرک بیله سوار اشاره کرد و گفت: در مقابل مسیر ارتباطی این شهرستان با مرکز استان یا سایر نقاط مناسب نیست.

تقی زاده به ضرورت همگانی، همه مکانی و همه زمانی گردشگری در اردبیل تاکید کرد و گفت: در بحث همگانی کردن گردشگری به دلیل متوسط پایین درآمد این موضوع محقق نشده از سویی تعریف گردشگری به عنوان بخشی از اوقات فراغت به صورت کامل تحقق نیافته است.

این مسئول مشکل همه مکانی کردن گردشگری را توزیع نامناسب ظرفیت ها در استان دانست و گفت: در توزیع شمالی جنوبی گردشگری استان با مشکل مواجه هستیم و به عنوان مثال از ۲۱۷ مرکز اقامتی، ۱۵۷ مورد در سرعین متمرکز شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان توزیع زمانی را ایجاد امکانات برای خروج از گردشگری فصلی و مقطعی دانست و افزود: تا زمانی که سه عنصر یاد شده تحقق نیافته است گردشگری اردبیل متناسب با جاذبه ها به سود دهی نخواهد رسید.

کد خبر 2781374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha