۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۶

امام جمعه بوشهر خبر داد:

کتب حوزه‌های علمیه شیعه جهان در بوشهر تالیف می‌شود

 کتب حوزه‌های علمیه شیعه جهان در بوشهر تالیف می‌شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از آغاز تألیف کتب حوزه های علمیه شیعه جهان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر به اهمیت مدارس علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید از این فرصتی که برای تحصیل دارند به خوبی استفاده کنند.

وی از توسعه زیرساخت‌های علمی و دینی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار است، تبدیل بوشهر به قطب حوزوی خلیج فارس است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ساخت چند مرکز حوزوی و مدرسه علمیه در استان اشاره کرد و ادامه داد: فضای مدارس علمیه استان بوشهر طی پنج سال اخیر حدود ۱۰۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.

وی از ساخت منازل مسکونی ویژه طلاب توسط مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در بخش‌های دینی و مذهبی است و توسعه حوزه‌ها و مدارس علمیه در دستور کار است.

صفایی بوشهری به سطح بالای علمی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر اشاره کرد و گفت: امسال از نقاط مختلف کشور درخواست‌هایی برای تحصیل در این مدرسه رسیده است و این مدرسه از موفق‌ترین مدارس کشور است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید تلاش کنند تا وقت گران‌بهای خود را صرف کارهای ماندگار کنند، بیان کرد: طلاب باید مدیریت ویژه‌ای بر درس‌خواندن خود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به نقش بسیار مهم روحانیت در جامعه دینی اشاره کرد و ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ایجاد بصیرت برای خود و دیگران، نجات خود و جامعه و جلوگیری از سقوط در باتلاق دنیا از جمله تاثیرگذاری وجود عالم دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه حضور علمای مکتب اهل بیت(ع) همچون ناخدایی باعث نجات جامعه اسلامی می شود، افزود: طلاب باید در راستای تهذیب نفس و پاکی باطن از رذایل اخلاقی حرکت کنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه برخورداری از بصیرت سیاسی و عهده دار شدن هدایت دینی مردم از مهمترین ویژگی‌های طلاب باید باشد، اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهای یک طلبه درس اخلاق و مباحث اخلاقی است.

وی از آغاز تألیف کتب حوزه های علمیه شیعه جهان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه استان بوشهر در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام سید مهدی آقامیری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر نیز از توسعه این مدرسه به مساحت چهار هزار متر مربع خبر داد و اضافه کرد: ۱۵ میلیارد ریال برای توسعه این مدرسه علمیه هزینه می‌شود.

کد خبر 2913440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha