۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱

«کیمیای وصال» به چاپ پنجم رسید

«کیمیای وصال» به چاپ پنجم رسید

چاپ پنجم کتاب «کیمیای وصال» تألیف آیت الله استاد محمد شجاعی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «کیمیای وصال» اثر آیت الله محمد شجاعی به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ پنجم رسیده است.

این کتاب، متن بازنویسی شده دروس تزکیه نفس آیت الله محمّد شجاعی است که در دهه ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ و نیز در سال های ۱۳۷۸ به بعد از رادیو قرآن پخش شده است. او در این دروس، حقایق سلوک را با اتخاذ از آیات و روایات بر طالبان شایسته عرضه کرده است. آیت الله شجاعی، در مطالب خود فراز و نشیب های راه پرمشقّت سلوک را برای مشتاقان آشکار کرده تا در نشیبی گم نشوند و از فرازی سقوط نکنند.

این کتاب در دو فصل تدوین شده که در آن نویسنده با نگاهی باز، طریق تزکیه نفس را برای خواننده خود روشن می کند. فصل اول به بحث حیات نخستین و تفاوت آن با حیات دنیایی می پردازد و هر یک از این دو دنیا از دیدگاه قرآن مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در این فصل مباحث دیگری چون تاثیر ایمان و کفر در حیات دنیایی، تفاوت حجاب ظلمانی و نورانی، حقیقت حجاب و محجوب، گسترش توان درک در مراتب بالای حیات، نمونه های قرآنی از حیات برتر، تبعیت از دین و انسان کامل شرط حیات برتر و غیره مورد نقد و بررسی قرار گرفته است که انسان را برای رسیدن به یک حیات و زندگی برتر راهنمایی می کند.

در فصل دوم کتاب، نویسنده مراحل دستیابی به سلوک را برای سالک راه بازگشایی می کند تا به استناد آن بتواند از کج رویی ها پرهیز و به سر منزل مقصود دست پیدا کند. این راه که ده منزل دارد به خوبی از سوی نویسنده تعریف شده که عبارت اند از منزل یقظه، منزل توبه، منزل انابه، منزل مراقبه، منزل قصد، منزل عزم، منزل اراده، منزل ادب، منزل فقر و منزل انس.

چاپ پنجم کتاب «کیمیای وصال» با ۲۷۰ صفحه، شمارگان ۲ هزار و ۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2925393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha