۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۷

تهيه طرح ساماندهی مركز نگهداری حيات وحش بوستان چيتگر

تهيه طرح ساماندهی مركز نگهداری حيات وحش بوستان چيتگر

به منظور ايجاد جلوه هاي طبيعي و حفاظت از گونه هاي جانوري كمياب در بوستان جنگلي چيتگر، طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش اين بوستان با همكاري اداره محيط زيست شهر تهران تهيه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علي محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار به همراه رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران و مسئولین منطقه ۲۲ از پارک چیتگر و مجموعه حیات وحش آن بازدید  به عمل آورده و طی بررسی های فنی و کارشناسی اقداماتي را در دستور كار خود قرار دادند.

دكتر شاعري در اين بازديد با بيان اينكه  بوستان جنگلی چیتگر با مساحت ۹۵۰ هکتار از بزرگترین بوستان‌های جنگلی شهر تهران است گفت: اين بوستان علاوه بر امکانات طبیعت‌گردی ، امکانات تفریحی دیگری نظیر پیست سوارکاری، اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری و ... نيز دارد ، همچنين از دیگر امکانات این بوستان می‌توان به یک محوطه نگهداری حیات وحش شامل گونه‌های خرگوش، طاووس و قوچ و میش اشاره کرد.

وي افزود: با توجه به مطابقت شرايط بوستان جنگلي چيتگر با زيستگاه طبيعي گونه های  جانوری لارستان و اوریال که از گونه هاي تهدید شده و کمياب جانوري اصيل ايراني است، سايتي براي نگهداري اين گونه ها در نظر گرفته شده و خوشبختانه سازگاری این گونه ها باشرايط اقليمي کوهپايه اي بوستان چیتگر، موجب  افزايش تعداد اين گونه جانوري شده است.

شاعري اظهار كرد: وجود چنين زيستگاهي، جاذبه هاي طبيعي و گردشگري بيشتري را در منطقه، ايجاد مي کند وحضور دائمی دامپزشک نيز اطمينان شهروندان را از نظر سالم بودن قوچ و ميشهاي موجود در اين محيط فراهم مي كند.

وي با بيان اينكه بايد اداره محيط زيست در تهيه طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش بوستان چیتگر با شهرداري تهران همكاري كند گفت: ساماندهی مرکز نگهداری قوچ و میش های بوستان چیتگر نيز بايد بر اساس دستورالعمل و آئین نامه ساماندهی باغ وحش ها و مراکز نگهداری صورت پذیرد.

گفتني است شهروندان مي توانند جهت بازدید از مجموعه نگهداری این حیوانات همه روزه به فاز غربی پارک چیتگر مراجعه كرده و از این زیستگاه زیبا و طبیعی بازدید كنند، علاوه بر اين علاقمندان مي توانند براي انجام پروژه های علمی و آموزشی خود به واحد محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ مراجعه كنند.

کد خبر 2925769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha