۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان عنوان كرد:

جشنواره بین‌المللی «فیلم نوجوان» به سمت تخصصی شدن گام برمی‌دارد

جشنواره بین‌المللی «فیلم نوجوان» به سمت تخصصی شدن گام برمی‌دارد

همدان-مدیر اجرایی بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان گفت: جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان به سمت جشنواره ای استاندارد تخصصی گام بر می دارد.

ناصر باکیده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جشنواره نوجوان به سمت برگزاری جشنواره استاندارد و تخصصی حرکت می کند، اظهار داشت: این موضوع باید برای همه قابل فهم باشد که نوجوان طیفی متفاوت با کودک وخردسال است.

وی با اشاره به اینکه دوره نوجوانی عبور از دنیای خیال به دنیای واقعی است، بیان داشت: المپیاد فیلمسازی نیز می تواند در راستای ارتقای دانش و ابعاد بصری نوجوانان تدوام پیدا کند که در این راستا نوجوانان می توانند هم با جریان تولید فیلم و سینما آشنا شوند و هم اینکه استعداد یابی می شوند.

باکیده با بیان اینکه تنوع زیادی در بخش المپیاد فیلمسازی و سینمای بلند و کوتاه به چشم می خورد، افزود: در بین آثار خارجی نیز اثری با موضوع نوجوان صرف به چشم می خورد که قابلیت فرهنگی اکران را داشته باشد.

وی عنوان داشت: آثار المپیاد فیلمسازی نوجوانان سرشار از امید و انرژی است و در بخش فیلم های بلند نیز متاثر از جریان سینمای ایران است.

باکید گفت: امیدواریم در حوزه نوجوانان آثاری را شاهد باشیم که علاوه بر جنبه تفریحی، اجتماعی و نقادانه به سمت مباحث مستقیم مرتبط با قشر خود برود.

وی با بیان اینکه صاحبان اصلی جشنواره نوجوانان هستند، عنوان کرد: هر شب نشست های تخصصی در کانون پرورش فکری همدان با حضور هنرمندان و کارگردانان برگزار می شود.

کد خبر 2926650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha