۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳

شماره جدید «کتاب هفته خبر» منتشر شد

شماره جدید «کتاب هفته خبر» منتشر شد

شماره جدید هفته نامه «کتاب هفته خبر» منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره جدید هفته نامه «کتاب هفته خبر» به تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. این شماره «کتاب هفته خبر» با مصاحبه هایی با گلی امامی، فرزاد موتمن، هیوا مسیح، قاسم کشکولی و ترجمه مصاحبه ای با آلپاچینو همراه است.

بعد از سرمقاله، بخش «دفتر ایام» قرار دارد که در آن مقالاتی درباره احمد محمود، عمران صلاحی، عبدالرحیم جعفری و گلی امامی به قلم احمد آرام، افشین شاهردوی، علیرضا رئیس دانایی و شهلا زرلکی درج شده است.

گفتگو با گلی امامی مترجم با سابقه ادبیات معاصر، در بخش «به کی سلام کنم؟» درج شده است. بعد از این گفتگو، ترجمه امامی از داستان «آپولو» نوشته چیماماندا آدیچی نیز چاپ شده است. بعد از این داستان نیز، مقاله بهاالدین خرمشاهی درباره کریم و گلی امامی با عنوان «کتابنده کوشا» قرار دارد. سید فرید قاسمی، کامیار عابدی، هیوا مسیح، احمد اکبرپور، سعید برآبادی و فرشید فرهمندنیا از دیگر مولفانی هستند که مقاله شان درباره گلی امام و آثارش در این بخش از مجله «کتاب هفته خبر» به چاپ رسیده است.

در بخش «نون نوشتن» هم بخش اول مقاله «تم یا جانمایه در شعر» نوشته شاپور جورکش به چاپ رسیده است. بخش بعدی این مجله، «آواز خاک» نام دارد که گفتگو با هیوا مسیح شاعر در ابتدای آن درج شده است. نقدی بر مجموعه شعر «کتاب انسان» سروده مسیح به قلم «عرفانی مدرن» نیز در ادامه این گفتگو به چاپ رسیده است. یزدان سلحشور، ابوالفضل پاشا، سایر محمدی، ضیاءالدین خالقی، بهزاد خواجات و محمود معتقدی از دیگر شاعران و منتقدانی هستند که نظرشان را درباره اشعار هیوا مسیح در قالب کلمات بیان کرده اند. در ادامه این مطالب، ۱۵ شعر منتشرنشده از مسیح چاپ شده است.

گفتگو با قاسم کشکولی داستان نویس، مطلب ابتدایی بخش «آینه های دردار» این شماره «کتاب هفته خبر» است. خلیل درمنکی، علی سطوتی قلعه، فرشید فرهمندنیا، پرویز حسینی، یزدان سلحشور، محسن فرجی، محمد کشاورز و طلا نژادحسن از دیگر نویسندگان و منتقدانی هستند که درباره کشکولی و آثارش نوشته اند. داستان «قرارداد عاشقانه ترکمانچای» از این داستان نویس نیز در ادامه این مطالب به چاپ رسیده است.

بخش بعدی این مجله، «باغ آینه» است که با مصاحبه ای با فرزاد موتمن کارگردان سینما آغاز می شود. این گفتگو به بهانه اکران فیلم «خداحافظی طولانی» انجام شده و در ادامه اش، نظرات روزبه جعفری، محسن جندقی، آنتونیا شرکا، مسعود فراستی، سعید نیک اختر، عباس یاری و فرانک کلانتری نیز درباره این فیلم درج شده است. بخش بعدی نیز «زندگی دیگران» نام دارد و به زندگی و آثار آلپاچینو بازیگر آمریکایی اختصاص دارد. بخش «ارثیه ایرانی» نیز به گفتگویی با محسن علیخانی کارگردان نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» اختصاص دارد که چندی پیش در تماشاخانه باران اجرا شد. گفتگو با ستاره اسکندری و شهرام حقیقت دوست به همراه مقاله ای از رضا آشفته از دیگر مطالب مربوط به پرونده این نمایش در این شماره «کتاب هفته خبر» هستند.

«ما صاحب رویای مشترک نیستیم» به قلم سعید برآبادی، «خطرات و خاطرات کتاب اولی ها» از فاطمه ستوده و «اسامی عجیب» نوشته احمد اکبرپور ۳ مقاله پایانی این مجله هستند.

هفتاد و ششمین شماره «کتاب هفته خبر» با ۱۳۲ صفحه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2932319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha