۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۴

معاون وزیر بهداشت:

شورای سیاستگذاری پرستاری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

شورای سیاستگذاری پرستاری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

ارومیه – معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تشکیل شورای سیاستگذاری پرستاری در دانشگاه‌های کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزابیگی چهارشنبه شب در جمع مدیران و کارشناسان دفاتر پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ارومیه با تاکید بر ضرورت تشکیل این شورا اظهارداشت: تشکیل شورای هماهنگی سیاستگذاری پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور روسای دانشکده‌های پرستاری، مدیران پرستاری و منتخبین نظام پرستاری می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پذیرش دانشجوی پرستاری در کشور امسال دو برابر شده است گفت: امسال در راستای راهبرد افزایش جذب پرستاران در مراکز درمانی، پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دو برابر شده است.

میرزابیگی با اعلام اینکه این امر در ۱۸۱ دانشکده پرستاری در سطح کشور انجام شده که امیدواریم در آینده نظام پرستاری مثمر ثمر باشد عنوان کرد: هم اکنون کمبود پرستار در کشور وجود دارد که باید این کمبود با استفاده از پرستاران تحصیل کرده جبران شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در کنار افزایش کمی پرستاران در کشور، باید به سمت ارتقای کیفی خدمات پرستاری به ویژه در بخش خصوصی پیش برویم تا بتوانیم زمینه رضایت روزافزون مردم را به دست آوریم.

وی با تبریک گرامیداشت یکصدمین سال پرستاری در ارومیه، خواستار برگزاری برنامه‌های یکصدمین سال پرستاری در تمام دانشگاه‌ها شد و افزود: دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز می توانند با الگوبرداری از این ایده، آیین های گرامیداشت یکصدمین سال پرستاری را برگزار کنند که در قدردانی از این قشر زحمتکش بسیار سودمند است.

میرزا بیگی برای ارتقای تعامل در جامعه پرستاری، خواستار تشکیل این جلسه با مباحث تخصصی نظام جدید اعتبار بخشی و نیازهای آموزشی، توانمندسازی مدیران پرستاری، ساخت سریال پنجاه قسمتی پرستاران و تشکیل کارگروه‌های تخصصی شد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این نشست با گرامیداشت یکصدمین سال پرستاری گفت: آنچه به بیماران ما آسیب می‌رساند از کمبودعلم وتوانایی پزشک و پرستار نیست بلکه از بی توجهی به مددجویان و بیماران هست، چراکه بیشترین حضوربیماران برای مراقبت و پرستاری هست و بنابراین به پرستاری بعنوان عشق خدمت به همنوع بنگرید و نه یک شغل.

حبیب زاده رئیس دانشکده پرستاری با تقدیر از حمایت‌های ارزنده معاونت پرستاری وزارت در برگزاری مراسم یکصدمین سال پرستاری در ارومیه که نخستین شهری هست آموزشکده پرستاری در یکصدسال قبل در آن ایجاد شده است گفت: مؤسسات آموزشی و دانشکده‌های پرستاری که وظیفه تربیت پرستاران را عهده دار هستند آماده پذیرش و بکارگیری پیشنهادات برای ارتقای آموزش و عملکرد پرستاران هستند.

کد خبر 2935861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha