۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

آیت الله سبحانی:

وهابیت و عرفان‌های کاذب مکتب تشیع را تهدید می‌کنند

وهابیت و عرفان‌های کاذب مکتب تشیع را تهدید می‌کنند

قم - یکی از مراجع تقلید وهابیت و عرفان‌های کاذب را تهدیدکنندگان مکتب تشیع عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی باید سنگربان تشیع باشند و به دو مکتبی که تشیع را تهدید می‌کند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان دینی اعزامی در ماه محرم که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، برگزاری این گردهمایی را مفید و به موقع دانست و مبلغان دینی را سربازان رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) خطاب کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم تأکید کرد: اگر پیامبر(ص)، اسلام را پایه گذاری کردند، خون حسین ابن علی(ع) این نهال را پرورش داد.

استاد برجسته حوزه علمیه به ذکر توصیه‌هایی خطاب به مبلغان دینی پرداخت و تأکید کرد: پایه منبر باید قرآن و حدیث و کلام انبیا و اولیا و دانشمندان اسلام باشد، اما اگر منبر خود را از اینها تخلیه کنید و فقط به مسائل سیاسی بپردازید، منبر شما اثر فوری دارد اما اثر دائم ندارد.

وی تصریح کرد: اثر دائم این است که مبلغان دینی محتوای سخنرانی خود را با آیات قرآن و روایات اسلامی همراه کنند و بعد یک مسئله سیاسی را به عنوان نمک سخنرانی پیوست کنند.

آیت الله سبحانی خطاب به مبلغان دینی گفت: کوشش کنید سوره‌های کوچک قرآن و احادیث را حفظ کنید که در تحول مردم تأثیر زیادی دارد. منبر شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی از منبر پایین آمدید بی‌نماز، نمازخوان و گناهکار، بی‌گناه شود.

وی تصریح کرد: مبلغان از گفتن کلمه حق واهمه نداشته باشند و تنها از خدا بترسند چون بالای سر همه ما خداست.

دو مکتبی که تشیع را تهدید می‌کند

این مرجع تقلید شیعیان، مبلغان دینی را به شناخت مسائل روز توصیه کرد و افزود: باید بدانیم که در اطراف ما چه می‌گذرد. شما سنگربان سنگر تشیع باشید و به دو مکتبی که تشیع را تهدید می‌کند توجه ویژه‌ای داشته باشید.

وی سرچشمه تمام خون ریزی‌ها در کشورهای اسلامی را وهابیت بیان کرد و افزود: همه کشتار و بمب گذاری‌ها زیر نظر وهابیت است و داعش و القاعده و گروه‌های تروریستی زائیده وهابیت است.

این مرجع تقلید تأکید کرد: مبلغان دینی باید منطق وهابیت را بشناسند و حلقه‌هایی تشکیل بدهند تا جوانان برای پاسخگویی به شبهات وهابیون آماده شوند.

آیت الله سبحانی عرفان‌های کاذب را دومین خطر تشیع بیان کرد و افزود: جوانان پاک ما الگو و عرفان و سلوک می‌خواهند و تلاش دارند انسان کامل بشوند بنابراین باید غذای کامل در اختیار آن‌ها باشد.

استاد درس خارج، خطبه همام و صحیفه سجادیه را دو اثر مفید برای مسائل عرفانی جوانان دانست.

دو گروه مصلح

وی با اشاره به وجود دو گروه مصلح گفت: یک گروه مصلح جنبه بشری دارند و از طرف خدا مأمور نیستند اما نیت بشری دارند و می‌خواهند جامعه را اصلاح کنند مثل سقراط. الان هم در جامعه ما کسانی هستند که در این مسیر حرکت می‌کنند و ناصحان خوبی هستند اما خودشان را به مقام الهی منتسب نمی‌کنند.

به اعتقاد آیت الله سبحانی در مقابل این گروه، مصلحانی هستند که خودشان را به خدا منتسب می‌کنند و در درجه اول انبیای الهی هستند.

وی با اشاره به تفاوت این دو گروه مصلحان اظهار کرد: هر دو گروه ناصح و خیرخواه هستند اما طایفه اول معصوم نیست و ممکن است خطا کند، اما گروه دوم چون از وحی الحام می‌گیرند از خطا معصوم هستند.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: افراد مصلح بیشتر فلاسفه هستند که افکار خودشان را می‌نویسند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، اما انگیزه‌ای برای تبلیغ در میان آن‌ها نیست. این‌ها مأموریت به تبلیغ ندارند بنابراین برنامه آن‌ها کوتاه است، اما انبیای الهی از جانب خداوند مأمور به تبلیغ هستند و حتی از جان و مال خودشان در این زمینه هزینه می‌کنند.

به گفته این مرجع تقلید، انبیا مانند سقراط نیستند که بنویسند و بروند، بلکه تا جایی که ممکن است باید پیام‌های الهی را در سراسر جهان نشر دهند.

کد خبر 2935946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha