۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶

رئیس دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه سن پطرزبورگ دیدار کرد

رئیس دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه سن پطرزبورگ دیدار کرد

رئیس دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه سن پطرزبورگ روسیه دیدار کرد که اعطای بورس‌ میان دو دانشگاه از نتایج این دیدار بود.

به خبرگزاری مهر، محمود نیلی احمدآبادی که در اجلاس مشترک دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه حضور دارد با نیکلای میخالویچ کروباچف، رئیس دانشگاه دولتی «سن پطرزبورگ» روسیه دیدار کرد.

در این دیدار که با استقبال گرم رئیس دانشگاه سن پطرزبورگ همراه بود، طرفین ضمن تاکید بر گسترش روابط بین دو دانشگاه، بر تعامل بیشتر میان اساتید و دانشجویان تاکید کردند.

نیلی احمدآبادی در این دیدار ضمن معرفی دانشگاه تهران و فعالیت‌ها و دستاوردهای آن، به تربیت دانش‌آموختگان برجسته در سطح وزیر و رئیس جمهور در دانشگاه تهران به عنوان یکی از نقاط قوت این دانشگاه اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری میان دانشگاه‌ها برای انجام فعالیت های مشترک به دلیل گران‌بودن هزینه تحقیقات انفرادی توسط دانشگاه‌ها، دیپلماسی علمی را یکی از راه‌های تعامل بیشتر و ارتباط مطلوب میان ملت‌ها برشمرد که به تبع آن، ارتباطات موثر میان دانشگاه‌ها و جوامع علمی کشورها نیز پدید می‌آید.

رییس دانشگاه تهران همچنین با برشمردن فعالیت‌های دانشگاه تهران در حوزه آموزش زبان روسی، برای توسعه برنامه این دوره‌ها اعلام آمادگی کرد.

نیلی احمدآبادی با اشاره به توانمندی‌های ویژه دانشگاه تهران در زمینه‌های نفت، گاز، نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی آمادگی این دانشگاه را برای انجام هرگونه همکاری مشترک در این حوزه‌ها به اطلاع طرف روسی رساند.

در ادامه این دیدار نیکلای میخالویچ کروباچف رئیس دانشگاه سن پطرزبورگ، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با هیات دانشگاه تهران و اشاره به حضوراستادان و دانشجویان ایرانی در دانشگاه سن پطرزبورگ به فعالیت‌های خاص این دانشگاه در حوزه‌های مختلف مرتبط، به‌ویژه زبان فارسی، ادبیات و تاریخ ایران و نیز مطالعات شرق‌شناسی اشاره و بر سیاست این دانشگاه برای گسترش این فعالیت‌ها تاکید کرد.

وی با استقبال از پیشنهادهای رئیس دانشگاه تهران بر گسترش فعالیت‌های مشترک میان دو دانشگاه در حوزه‌های اعلام شده تاکید و اعلام آمادگی کرد تا برای پایش این همکاری‌ها ارتباط مستمر و مستقیمی به صورت ویدئو کنفرانس‌های ماهیانه میان دو رئیس دانشگاه برقرار شود.

کروباچف ضمن اشاره به ادبیات، زبان و فرهنگ غنی پارسی و تاریخ هنر ایران، اعلام آمادگی کرد تا اعطای بورس‌های متقابل از سال‌جاری بین دو دانشگاه برای گسترش فعالیت‌های علمی و دانشجویی برقرار شود و امکانات گسترده و فراوان دانشگاه سن پطرزبورگ، در اختیار استادان، دانشجویان و محققان دانشگاه تهران قرار گیرد.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که اجلاس سال آینده دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در این دانشگاه برگزار شود.

در این دیدار محمد تسلیمی، قائم مقام وزیرعلوم نیز بر آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از توسعه و تسهیل روابط دانشگاهی میان دو کشور تاکید کرد.

بازدید بخش‌هایی از دانشگاه سن پطرزبورگ، از جمله آزمایشگاه‌های گسترش فناوری مولکولی و سلولی، انستیتو علوم زمین و مرکز دوبژانسکی و نیز موسسه پژوهش در بیوانفورماتیک و ژن‌شناسی، بخش پایانی دیدار هیات دانشگاه تهران از دانشگاه سن پطرزبورگ روسیه بود.

کد خبر 2951179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha